Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Vad saknar du i studion?

Produkter
(logga in för att koppla)

Brummelisa

Aktiv medlem
Hej!

Jag undrar vad för prylar du saknar i studion (och vad har du)?

Själv saknar jag en blixt med barndoor, men vet inte om den är så mycket att ha egentligen

/ Marcus

Jag saknar en studio... :eek:( sen är det nog ganska enkla behov efter det, 2-3 blixtar, softbox, lite olika fonder...

hmm det blev nog inte så lite i alla fall.. suck...

Plats för en permanent studio... saknar jag.. Annars tror jag att det mesta går att göra med den relativt enkla utrustning på 2x300Ws och softbox och paraflaxer till det. Barndoors skulle jag vilja ha, men det får bli egentillverkade i så fall. Finns inga till mina blixthuvuden. Någon som vet om det finns universella?

Jo, 2-3 fonder till kunde vara kul, samt ett produktbord (sånt med vitt, böjt plexiglas). Samt ett blixthuvud till... ;)

Jeppe skrev:
Plats för en permanent studio... saknar jag.. Annars tror jag att det mesta går att göra med den relativt enkla utrustning på 2x300Ws och softbox och paraflaxer till det. Barndoors skulle jag vilja ha, men det får bli egentillverkade i så fall. Finns inga till mina blixthuvuden. Någon som vet om det finns universella?

Jo, 2-3 fonder till kunde vara kul, samt ett produktbord (sånt med vitt, böjt plexiglas). Samt ett blixthuvud till... ;)

På eBAy finns det en som säljer barndoors som är universella för $47 tror jag och portot $25
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=30088&item=3862437169&rd=1

Fast jag funderar på att bygga egna, men samtidigt är det alltid bäst med riktiga.

/ Marcus

Finnes: Total utrustning för foto och studio.

Saknas: En kvinnlig modell som inte tycker hon är för "tjock" någonstan på kroppen, eller att hennes bröst är för små, eller att hennes vader är för tjocka eller eller eller........

:)

Någon som känner igen det?

"Skåningen" skrev:
Finnes: Total utrustning för foto och studio.

Saknas: En kvinnlig modell som inte tycker hon är för "tjock" någonstan på kroppen, eller att hennes bröst är för små, eller att hennes vader är för tjocka eller eller eller........

:)

Någon som känner igen det?

Jag skulle vara glad ifall jag hade någon slags modell...

Hunden ramla från litet bord typ 50cm hög så nu gillar hon inte att bli fotograferad :/

Frun gillar inte alls att bli fotograferad!

Min nyfödda dotter på 1mån vågar man inte kräva så mycket av.

Ähhh fruntimmer :)

T_M skrev:
Jag skulle vara glad ifall jag hade någon slags modell...

Hunden ramla från litet bord typ 50cm hög så nu gillar hon inte att bli fotograferad :/

Frun gillar inte alls att bli fotograferad!

Min nyfödda dotter på 1mån vågar man inte kräva så mycket av.

Ähhh fruntimmer :)

Har du kollat på modellbilder.se ?

/ Marcus - som skulle vilja bo i Linköping eller Stockholm för där verkar det finnas många vackra modeller...

Eftersom jag var min egen tomte iår så saknar jag nästan inget längre.

Har:
2st 600Ws
2st 300Ws
7st Stativ (en med bom & två till fonder)
1st 90*90 Box
1st 60*60 Box
1st 195cm Octa
1st Snoot
1st Stor reflektor med "Barn" och 4st raster
3st fonder, Svart, Vit & Baby blå
Över 100 modeller i Stockholms län på modellbilder.se

Saknar:
Plats, visst tusan skulle det vara skönt att slippa flytta på sofforna när allt skall upp... ja, det skulle vara skönt om allt kunde stå framme helt enkelt.
Tid! När skall man hinna använda allt?

Har du kollat på modellbilder.se ?

Ja det har jag, men Adam (dåvarande ägaren) stängde av mig då jag kritiserade sidan.

Men jag överlever, finns andra sidor :)

www.onemodelplace.com
www.modelexpose.com
www.modelsfactory.net

God Jul ///

Niklas Wibom
www.niklaswibom.com

ANNONS
Götaplatsens Foto