vill inte säga att det är billigt skit,
mer en rolig leksak, 800 kr är helt ok.
Men - man kommer ändå bara bli mest irriterad när man ser alla suddiga zoombilder.
Satsa på ett fast 300 eller ett klassiskt 70-210 f.4 (eller f.3.5-4.5) och köp ett 2x-converter. Blir bättre resultat. Om än kanske något dyrare.
christianhylse skrev: Satsa på ett fast 300 eller ett klassiskt 70-210 f.4 (eller f.3.5-4.5) och köp ett 2x-converter. Blir bättre resultat. Om än kanske något dyrare.
Grejen med ett spegeltele är att det är litet och lätt jämfört med ett vanligt objektiv, ett Sony/Minolta 500/8 väger 30 gram mindre än en 70-210/4, lägg på en 2x TC för att du ska komma upp i ändå bara nästan samma brännvidd så har du ganska mycket mer att bära på. Dessutom skulle jag tro att ett spegeltelet ger bra mycket bättre bilder än en 70-210/4 med 2x converter.
Hej! Vi ser att du kör med AdBlock. Vi förstår att man kan ogilla annonser men det är en viktig
inkomstkälla för att driva denna sajt och täcka de kostnader vi har. Om du inte vill slå av
Adblock för just Fotosidan så stöd oss gärna genom att till exempel köpa
ett Plus-medlemskap.