Tony johansson
Aktiv medlem
SD kort med inbyggd Wi-Fi, funkar utmärkt på Canon 5D Mk III, osäkert om det fungerar med Nikon D800...
Det var som tusan !!
Nikon borde kunna svara på om det är kompatibelt med D800...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
SD kort med inbyggd Wi-Fi, funkar utmärkt på Canon 5D Mk III, osäkert om det fungerar med Nikon D800...
Det är ett sätt att nätverka med datorer, så att man kan föra över bilder till sin dator om den är tillräckligt nära, eller via nätet om man har ett sånt nätverk i närheten. Det brukar ofta bara kallas trådlöst nätverk.
nä...............bra idé men tror du att det funkar ?
nä...............
Eye-Fi är ett varumärke (och företag) och inte synonymt med wifi.
Både Eye-Fi och WiFi är varumärken, och de avser utrustning för trådlös kommunikation mellan enheter efter standarden IEEE 802.11
Jag påstod aldrig att det var identiskt med WiFi, utan att det är ett sätt att kommunicera med datorn. Det handlar om WLAN över IEEE 802.11 som kanske är mer kryptiskt än att säga att det är ett sätt att nätverka mellan kameran och datorn. Upplysningen att det är ett varumärke bundet till ett företag tror jag inte är speciellt upplysande för den som ställde frågan, som jag uppfattade var ett önskemål om att få veta vad det innebär, inte teknikaliteter kring varumärken och intellektuellt kapital.
Både Eye-Fi och WiFi är varumärken, och de avser utrustning för trådlös kommunikation mellan enheter efter standarden IEEE 802.11
Jag påstod aldrig att det var identiskt med WiFi, utan att det är ett sätt att kommunicera med datorn. Det handlar om WLAN över IEEE 802.11 som kanske är mer kryptiskt än att säga att det är ett sätt att nätverka mellan kameran och datorn. Upplysningen att det är ett varumärke bundet till ett företag tror jag inte är speciellt upplysande för den som ställde frågan, som jag uppfattade var ett önskemål om att få veta vad det innebär, inte teknikaliteter kring varumärken och intellektuellt kapital.
Du är nog inte helt med på hur eye-fi används om du tror det är mellan kortet och "datorn" endast, jag och många med mig, skickar bilder mellan kamera och mobil för att kunna publicera direkt. Bra att du hade koll i övrigt även om det inte lät så.