Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Var du på fotomässan i Jönköping?
- Trådstartare elmfeldt
- Start datum
geronimo13
Aktiv medlem
Jajamensan, trevligt å talas vid
Omar
Aktiv medlem
Jag var där och det var trevligt. Jag pratade lite med David och då när jag pillade med deras dator dog den så David ringde efter någon som skulle fixa den. När jag var där på andra rundan var den fixad så folk kunde se den eminente FOTOSIDAN. Köpte bara ett par fotovantar och klämde mycket på Nikons 70-200mm, vilken glugg! Jag bara väntar ivrigt efter den jag beställt.
klabbarpan
Aktiv medlem
Soptorget
Jag var där och blev besviken på det sk fyndtorget, liknade mest ett soptorg i mina ögon.
För övrigt tycker jag nog att Scandinavian Photo borde kunna hålla lite bättre priser under mässan, det lönar sig ju faktiskt att ta rundan förbi Nässjö och besöka Hegethorns när man ändå är i krokarna...
Jag var där och blev besviken på det sk fyndtorget, liknade mest ett soptorg i mina ögon.
För övrigt tycker jag nog att Scandinavian Photo borde kunna hålla lite bättre priser under mässan, det lönar sig ju faktiskt att ta rundan förbi Nässjö och besöka Hegethorns när man ändå är i krokarna...
forstheim
Aktiv medlem
Nej, var tyvärr inte på mässan. Funderade starkt på att åka upp från Blekinge under fredagen för att senare under helgen fortsätta upp till Hornborgasjön. Men eftersom jag hade tänkt tälta och vädret inte verkade så lovande skippade jag det. Fast nu ser det ju trots allt ut att bli härligt vårväder iallafall. Jag skulle nog åkt ändå.. ;=(
Omar
Aktiv medlem
Goldfish skrev:
Omar, vad var det för vantar du kollade på? Länk?
Jo det var kodak fotovantar för 50 kr, avklippt vid avtryckarfingret. Vilken länk ville du ha?
Jag saknade lite bättre mässpriser, introduktionspriser. Tex Energizer ståndet tog 80 kr för AA-Litium (två pack) jag betalar ca 65 kr i min lokala fotobutik. Jag tycker dessa batterier är väldigt bra men få har förstått hur bra dessa är och få kanske vågar prova med tanke på priset.
Kul att Nikon har ryckt upp sig och hade enligt min mening en "bättre" monter än Canon.
Walkerboh
Aktiv medlem
hmmm, vad ska man säga såg någon handlare som krängde kakburkar.
Mässan tycker jag var rätt dålig, jag åkte dit för att se bildspelen/föredragen Dessa var intresanta och givande. Tycker dock att tiden var uselt planerad så att flera föredrag man ville se krockade,
Varför är huvudprogrammet föresten på fredagen? Det är ändå ingen branschmässa.
Önskar också att de hade gjort mässan lite större, som det var nu stod halva lokalen tom och så trängdes man ihop på den andra delen.
Mässan tycker jag var rätt dålig, jag åkte dit för att se bildspelen/föredragen Dessa var intresanta och givande. Tycker dock att tiden var uselt planerad så att flera föredrag man ville se krockade,
Varför är huvudprogrammet föresten på fredagen? Det är ändå ingen branschmässa.
Önskar också att de hade gjort mässan lite större, som det var nu stod halva lokalen tom och så trängdes man ihop på den andra delen.
Orelle EFS
Aktiv medlem
Mässan i sig var väl ingen större höjdare.
Liten och ganska dålig tyckte jag.
bildspelen var bra HBL iallafall men gick dock för jäkla fort. Man han knappt se bilderna tyckte jag.
Klum hade ett bra föredrag och ett halvbra bildspel (jag blev inte speciellt imponerad av bilderna alltså)
Körde upp med Patrik Falk och blev lite orolig för vädret då jag hade sommartassarna monterade på bilen och det var snö i vägkanterna men det gick tycligen bra iallafall.
Vi var där på lördagen och det gick väldigt fort att gå över själva mässan och sen fotoutställningen missade vi helt eftersom vi var tvungna att prioritera lite hbl bildspelet eller det andra bara att välja.
Kul att se er iallafall.
Liten och ganska dålig tyckte jag.
bildspelen var bra HBL iallafall men gick dock för jäkla fort. Man han knappt se bilderna tyckte jag.
Klum hade ett bra föredrag och ett halvbra bildspel (jag blev inte speciellt imponerad av bilderna alltså)
Körde upp med Patrik Falk och blev lite orolig för vädret då jag hade sommartassarna monterade på bilen och det var snö i vägkanterna men det gick tycligen bra iallafall.
Vi var där på lördagen och det gick väldigt fort att gå över själva mässan och sen fotoutställningen missade vi helt eftersom vi var tvungna att prioritera lite hbl bildspelet eller det andra bara att välja.
Kul att se er iallafall.
Marcus Lindh
Aktiv medlem
Tyvärr hade jag inte möjligheten att åka dit. Men hoppas att jag kommer dit nästa år! Jag vill verkligen dit.
Hoppas alla som var där hade roligt.
Hoppas alla som var där hade roligt.
Omar
Aktiv medlem
Precis kommit hem från en fototur, jo länken ja, jag köpte dem av de i Kodak ståndet på mässan, så du kanske kan höra av dig till Kodak direkt. Min en fotokollega köpte samma handskar för 125 kr ? på Vårgårda, Inget direkt märkvärdigt med Vantarna/handskarna vanliga Thin Insulate handskar med läder på in sidan av handen för att få bättre grepp samt hål för avtryckar fingret.
MVH
Omar
MVH
Omar
froderberg
Aktiv medlem
Hade gärna åkt, men det blev svärföräldrarna istället. Trevligt det med... http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm?ID=95572
...och många bra bilder på miljöer runt Söderhamn. Kan inte tänka mig att det fanns lika mycket att plåta på Elmia-mässan...
...och många bra bilder på miljöer runt Söderhamn. Kan inte tänka mig att det fanns lika mycket att plåta på Elmia-mässan...
Uffe_Nordholm
Aktiv medlem
Kunde tänka mig gå på mässan, men då måste antingen den eller jag flytta. Det är helt enkelt för långt mellan Lycksele (där jag bor) och Jönköping.