Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Var finns Canon 400/5,6 L USM?
- Trådstartare Jorik
- Start datum
froderberg
Aktiv medlem
Objektivet tillverkas inte längre. I forumet finns den info du söker.
Den som söker finner...
Den som söker finner...
Jeppe
Aktiv medlem
www.ebay.de
Sök bland Canon AF-objektiv. Photoshop-Becker har i lager. Har precis handlat ett Sigma EX 150/2.8 Macro HSM från den butiken. Lite trött e-mail korrespondans, men gluggen är på väg.
Sök bland Canon AF-objektiv. Photoshop-Becker har i lager. Har precis handlat ett Sigma EX 150/2.8 Macro HSM från den butiken. Lite trött e-mail korrespondans, men gluggen är på väg.
Jeppe
Aktiv medlem
Jag beställde mitt Sigma 150 Macro från dem den...hmm.. Tis 3 maj.. Förde över pengar till butikens konto (EU-betalning 10
. Tror att det var helg, även i Tyskland. Betalningen registrerades hos dem Mån 9 Maj, de skickade samma dag. Fick avin idag, den 13 Maj. Så 10 Dagar från beställning och betalning tog det. De har BARA betalning via bank. Men det är lika lätt som med visa idag, med Bic och IBAN-nummer.
Martin F
Aktiv medlem
När jag pratade med Scandinavian Photo för någon vecka sedan hade de 400/5.6 i lager och enligt dem så har det inte utgått ur sortimentet. Han hade pratat med Canons säljare, som inte sagt något om det i alla fall.
Man vet ju inte vad man ska tro. De flesta andra ställen har ju slutat sälja det...
Man vet ju inte vad man ska tro. De flesta andra ställen har ju slutat sälja det...
Jorik
Aktiv medlem
Tillverkning
Vet ej, men kontaktade Canon Europa häromsistens och de meddelade att det inte har tagits ur tillverkning och att inga planer finns för det heller - i alla fall inte enligt deras tekniska support.
https://self-service.canon-europe.com/se/pages/
Det står ett "se" i adressen. Kan möjligen bero på att jag fick nederländska språket och klickade för svenska. Vet ej om hela sidan las om till Canon Sverige så att jag fick svar därifrån. Ursprungssidan var dock www.canon.nl. Sedan via personlig service till val av språk.
Vet ej, men kontaktade Canon Europa häromsistens och de meddelade att det inte har tagits ur tillverkning och att inga planer finns för det heller - i alla fall inte enligt deras tekniska support.
https://self-service.canon-europe.com/se/pages/
Det står ett "se" i adressen. Kan möjligen bero på att jag fick nederländska språket och klickade för svenska. Vet ej om hela sidan las om till Canon Sverige så att jag fick svar därifrån. Ursprungssidan var dock www.canon.nl. Sedan via personlig service till val av språk.
Jorik
Aktiv medlem
www.ebay.de tar 1239 euro för Canon EF 400/5,6 och 22 euro i transport. Det blir 11731 kr (med bankavgift).
Jorik
Aktiv medlem
Forts. På www.ebay.de får man 3 års garanti i hela Europa.
I USA www.bhvideophoto.se tar 1099.95 dollar för Canon EF 400/5,6 L USM. Det blir 8095,63 kr (inkl. Worldwide warranty 1 år, som även gäller i Sverige). På det kommer tullavgift på 6,7%. Till hela den summan kommer 25% moms. Med frakt ca 300 kr och distributionsavgift, typ, i Sverige på ca högst 300 kr blir totalsumman 11398 kr. Bhvideophoto är kända för sin snabba leverans (3-5 arbetsdagar).
www.sajberfoto.se tar 12850 kr (med garanti?, troligen 1 år) och www.scandinavianphoto.se 12995 kr (inkl. 1 års garanti).
I USA www.bhvideophoto.se tar 1099.95 dollar för Canon EF 400/5,6 L USM. Det blir 8095,63 kr (inkl. Worldwide warranty 1 år, som även gäller i Sverige). På det kommer tullavgift på 6,7%. Till hela den summan kommer 25% moms. Med frakt ca 300 kr och distributionsavgift, typ, i Sverige på ca högst 300 kr blir totalsumman 11398 kr. Bhvideophoto är kända för sin snabba leverans (3-5 arbetsdagar).
www.sajberfoto.se tar 12850 kr (med garanti?, troligen 1 år) och www.scandinavianphoto.se 12995 kr (inkl. 1 års garanti).
Jorik
Aktiv medlem
www.ebay.de ger 3 års mack garanti i köpet, som gäller worldwide, alltså inte endast i Europa.
Fick mitt Canon EF 400/5,6 L USM i torsdags 26/5 för 11 731 kr. Skall ut och testa det.
Fick mitt Canon EF 400/5,6 L USM i torsdags 26/5 för 11 731 kr. Skall ut och testa det.