Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Var framkalla...
- Trådstartare VW-55
- Start datum
SmåbildsJohn
Avslutat medlemskap
Var skickar man en negativ färgrulle film om man vill ha den framkallad och bilder på papper, typ 10x15cm?
Så som man kunde göra förr. Det fanns ju hur många ställen som helst att skicka filmerna till eller fotoaffärer med denna service.
Hur gör ni andra?
Scandinavian photo har "framkallnings påsar" man skickar in. (om jag fattat det rätt)
/John
bjoele
Aktiv medlem
Själv framkallar jag bara själva filmen hos labb (har börjat prova själv mer och mer men än får riktiga labb ta de viktiga rullarna) sen scannar jag med egen scanner och vid behov låter Fujidirekt eller Crimson skriva ut de jag vill ha på papper.
Däremot kan säkert de flesta (alla?) fotoaaffärer ta emot film precis som förr där du får papperskopior, men det är dyrare än förr. Crimson och Scandinavian Photo har framkallningspåsar.
Däremot kan säkert de flesta (alla?) fotoaaffärer ta emot film precis som förr där du får papperskopior, men det är dyrare än förr. Crimson och Scandinavian Photo har framkallningspåsar.
Melker Humala
Aktiv medlem
Elgiganten har bra pris. Eller hade sist jag använde dem i alla fall. De skickar tydligen till ett labb i danmark så det tar ca 9-dagar.