Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Varför säljs så mångs beg. 20D?
- Trådstartare jansta
- Start datum
photonicdelousions
Aktiv medlem
Tror att det faktiskt är lite både och, vissa har förköpt sig. Sedan så väntar folk på en uppgradering av 20D och man säljer av för att få ut så mycket som möjligt!
Ren spekulation från mig med!
Ren spekulation från mig med!
Nome Nescio
Aktiv medlem
Det där med att sälja sin 20D idag för att det eventuellt kommer en bättre i morgon har jag inte förstått.
Personen som aggerar efter detta måste var mer angelägen om att kunna byta upp sig till bättre teknik än att fotografera.
Ens kamera blir ju inte direkt sämmre bara för att det finns nytt, bättre att vänta en tid tills den nya modellen blir lite billigare och göra bytet då. Om man nu måste byta?
Personen som aggerar efter detta måste var mer angelägen om att kunna byta upp sig till bättre teknik än att fotografera.
Ens kamera blir ju inte direkt sämmre bara för att det finns nytt, bättre att vänta en tid tills den nya modellen blir lite billigare och göra bytet då. Om man nu måste byta?
RolandM
Aktiv medlem
Behovet av att byta kamera är intimt förknippat med behovet av att byta mobiltelefon.
Om bilderna inte blir bra är det fel på tekniken, eftersom det är år 2006 finns det ingen möjlighet att det är fel på fotografen eller dennes förväntningar, så med en ny kamera blir bilderna bättre.
Om bilderna inte blir bra är det fel på tekniken, eftersom det är år 2006 finns det ingen möjlighet att det är fel på fotografen eller dennes förväntningar, så med en ny kamera blir bilderna bättre.
Carl Hellman
Aktiv medlem
Nu blev jag nyfiken; kameror och mobiler, på vilket sett hör det ihop?RolandM skrev:
Behovet av att byta kamera är intimt förknippat med behovet av att byta mobiltelefon.
Bilderna blir dåliga - ny kamera
Samtalen är dåliga? - ny telefon?
utveckla dig.
RolandM
Aktiv medlem
Carl Hellman skrev:
Nu blev jag nyfiken; kameror och mobiler, på vilket sett hör det ihop?
Bilderna blir dåliga - ny kamera
Samtalen är dåliga? - ny telefon?
utveckla dig.
Tycker du sammanfattade det hela perfekt.
Jag upplever ingen skillnad i samtalen jag för i en telefon från 1992 jämfört med de jag i dag för, ändå har jag bytt telefon några gånger sedan dess. Samma upplevelse har jag av kameran, inte blir bilderna bättre för att jag köper ny kamera.
Men telefonen är pytteliten så jag inte hittar den och kameran är större än tidigare. Att frekvent byta grejor utan ett reellt behov, handlar i mångt och mycket om status.
BoJohan
Aktiv medlem
Nej, jag förstår inte heller uppgraderingshysterin riktigt, men om man av någon anledning planerat att byta sin 20D mot något annat inom kort så är det väl läge att sälja nu antar jag.
Själv köpte jag min första DSLR strax före jul, en beg EOS 10D, och den säljer jag aldrig... Ny telefon köper jag bara när den gamla pajar.
Själv köpte jag min första DSLR strax före jul, en beg EOS 10D, och den säljer jag aldrig... Ny telefon köper jag bara när den gamla pajar.
JanOlofHärnström
Aktiv medlem
Kanske ligger modellen just nu i ett konstigt läge mellan 350D (som är kompetent och billig) och 5D. Om det är så att en del som säljer vill byta och köpa en 5D.
Några kanske säljer för att de tycker att den var för dyr att äga och nöjer sig med en enklare kamera i stället.
Jag läser dpreview's djuprecension av 5D och är tveksam om kameran egentligen ger så mycket mer än 20D.
Några kanske säljer för att de tycker att den var för dyr att äga och nöjer sig med en enklare kamera i stället.
Jag läser dpreview's djuprecension av 5D och är tveksam om kameran egentligen ger så mycket mer än 20D.
Damocles
Aktiv medlem
Själv kör jag 20D som första digitala systemare. Innan det hade jag Olympus E-10, som trots att den var ok, kommer till korta på en god omgång områden.
Nästa steg blir inte något litet utan då ska det till en del om det ska vara värt det. Minst en 100% sökare och bra tätning på huset och lite annat smått och gott.
Men en chans att det finns en del 20D ute är att några kommer från Nikon-folk som tröttnade på att vänta på D200 och bytte system och nu byter tillbaka. Iaf enligt vad Nikon sa på mässan.
Några väntar på efterföljaren till 20D.
Några har nog bytt till 5D eller 1D-serien.
Några har förköpt sig och byter ner sig.
Några lägger foto på hyllan ett tag.
Nästa steg blir inte något litet utan då ska det till en del om det ska vara värt det. Minst en 100% sökare och bra tätning på huset och lite annat smått och gott.
Men en chans att det finns en del 20D ute är att några kommer från Nikon-folk som tröttnade på att vänta på D200 och bytte system och nu byter tillbaka. Iaf enligt vad Nikon sa på mässan.
Några väntar på efterföljaren till 20D.
Några har nog bytt till 5D eller 1D-serien.
Några har förköpt sig och byter ner sig.
Några lägger foto på hyllan ett tag.
North
Aktiv medlem
RolandM skrev:
Samma upplevelse har jag av kameran, inte blir bilderna bättre för att jag köper ny kamera.
]
Med en bättre kamera,så kan man givetvis produsera bättre bilder,tekniskt sett.
Jag tycker inte man ska gnälla på folk som tycker det är roligt med teknik,
Dez
Aktiv medlem
Jag köpte nyss en ny 20D. Vilket otroligt lyft mot 300D:n i dåligt ljus, och så snabb den är, särskilt vid raw-foto.
Man är inte prylgalen för att man köper bättre teknik om man har behov av den, vilket jag hade.
Iofs skulle jag behöva en 5D oxo, eftersom den lär vara ännu bättre i dåligt ljus, men jag är rätt nöjd nu så det får vara, för nu ska jag fota!
Man är inte prylgalen för att man köper bättre teknik om man har behov av den, vilket jag hade.
Iofs skulle jag behöva en 5D oxo, eftersom den lär vara ännu bättre i dåligt ljus, men jag är rätt nöjd nu så det får vara, för nu ska jag fota!
Zoso
Aktiv medlem
Folk i allmänhet har väl mycket pengar i Sverige just nu, så varför inte spendera dom på nya häftiga prylar om man anser sig ha råd med det ?
Ser inget konstigt i det, kameror är faktiskt rätt billiga om man jämför med andra populära hobbies.
Själv tror jag folk säljer sin 20D för att få ut så mycket som möjligt för kameran innan nya versionen kommer ut, då lär den droppa rejält i pris, sen är det nog en hel del som byter till 5D och kanske Nikon D200 också.
Ser inget konstigt i det, kameror är faktiskt rätt billiga om man jämför med andra populära hobbies.
Själv tror jag folk säljer sin 20D för att få ut så mycket som möjligt för kameran innan nya versionen kommer ut, då lär den droppa rejält i pris, sen är det nog en hel del som byter till 5D och kanske Nikon D200 också.
Senast ändrad:
Niels Jörgensen
Aktiv medlem
incus skrev:
Även en taxiförare säljer sin bil tidigt.
Det är faktisk ett bra köp. Välskött, servad, alltid varmkörd, inga kallstarter att snacka om osv....