Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Varför säljs så mångs beg. 20D?
- Trådstartare jansta
- Start datum
Anden
Aktiv medlem
Henrik_L skrev:
jag tänker då ha min 350D minst ett år till....lite högre slutartider vore ju inte helt fel och så bättre vitbalans osv. men den duger gott åt mej iaf.
Köp en 1D. Du får dessutom ett hållbarare hus. Bättre AF, större sökare osv...
Howzer
Aktiv medlem
Ursäkta att jag tränger mig in på ert Canon-forum men jag tänkte bara nämna att samma sak hände med Nikon D70 när D200 presenterades. Många sålde sina D70 snabbt innan ett ev prisras.
Nackdelen för en del är att Nikon nu har svårt att få fram D200
r så en del sitter utan kamera på obestämd framtid...
Nackdelen för en del är att Nikon nu har svårt att få fram D200
Benganbus
Aktiv medlem
RolandM skrev:
Behovet av att byta kamera är intimt förknippat med behovet av att byta mobiltelefon......![]()
"Det blev ingen fart på debatten förrän en av gästerna råkade välta bikupan...."
/Bengan
Som ligger litet efter i "utvecklingen"
kör med en 5 år gammal mobil...
(Den går ju fortfarande bra att ringa med)
och en kamera från 1985.
(Den går ju fortfarande att ta kort med)
Men för att tillföra litet seriöst i dabatten..hoppas jag!
Tycker nog Roland pekar på en intressant sak i vårt konsumtionssamhälle..
Vi byter saker ofta, konsumerar, inte för att grejerna går sönder, utan för att det kommit nå't annat..
Vi konsumerar en del prylar alltså!
Så har jag fattat det...!?
Ny bilmodell, och som sagt, ny mobil, ny kamera
ny relation/fru....
(Oj då, nu kanske det blev litet fel, relationer ingår väl inte i ett konsumtionssamhälle....!? )
Skall sluta nu, mina inlägg skenar iväg litet!
fhe
Aktiv medlem
Jag tycker inte det är så konstigt att det finns de som köpt 20D för att det är en riktigt bra dSLR och som nu gärna skulle köpa en 5D för att få det 20D saknar (framförallt möjligheten att använda sin 20mm-glugg och få schysst och användbar vidvinkel).mr.b skrev:
Det kanske delvis handlar om folks osäkerhet...
"Om jag köper EOS 5D så måste mina bilder bli bättre...?!"
Att man då säljer sin 20D istället för att ha den på hyllan och samla damm är väl rätt naturligt, det kan ju framförallt göra det lättare att få ihop pengar till det högre priset på 5D.
Man blir väl knappast mer osäker för att man inte sliter på sina saker tills de är totalt slutkörda och först då köper något nytt?