Henrik L Jonsson
Aktiv medlem
Jag misstänker att det utförliga inlägget var riktat mot mig, men då jag inte riktigt förstår vad som menas ber jag om att få det förklarat.Holtin skrev:
Jaha ?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Jag misstänker att det utförliga inlägget var riktat mot mig, men då jag inte riktigt förstår vad som menas ber jag om att få det förklarat.Holtin skrev:
Jaha ?
Tänkte också på det. Dom bryter mot allt vad regler heter. Ingen bra reklam.AnnaKarin skrev:
Jag tycker nog att Expert Mariestad ska ta och prata med kunden (Mats i detta fallet) direkt. Och inte gå till personangrepp här på Fotosidan. Det ger nämligen ett rätt så dåligt intryck och skrämmer definitivt bort blivande kunder.
Sedan kanske det inte är så dumt att läsa på lite i Fotosidans regler?
För mig är det mycket viktigt. Särskillt som han som skrivit innläggen inte ens vågar skriva sitt riktiga namn utan skriver företagsnamnet.marcus_kallander skrev:
Alltså, okej att dom bryter mot reglerna... Men dom svarar iaf på kritiken, dom lyssnar på kunderna och försöker ge respons tillbaka.
Dom skall ju oxå ha lov att ge sin syn på saken, även om dom missat att döpa sig till nått korrekt, men hur viktigt är det egentligen...
Hm, om "de" hade lyssnat på kunden och gett respons i butiken och förklarat allt detta då istället så hade kanske inte denna tråd skapats? Möjligt att de gjorde det (vill jag gärna tro iaf), men uppenbarligen inte tillräckligt bra eftersom denna tråd finns.marcus_kallander skrev:
Alltså, okej att dom bryter mot reglerna... Men dom svarar iaf på kritiken, dom lyssnar på kunderna och försöker ge respons tillbaka.
Jo, det tycker jag är viktigt, eftersom när man inte är sig själv utan litegrand gömmer sig bakom ett företag så är det så lätt att ta till ord som man personligen inte kan stå för.marcus_kallander skrev:
Dom skall ju oxå ha lov att ge sin syn på saken, även om dom missat att döpa sig till nått korrekt, men hur viktigt är det egentligen...
Ja, men uppträda som person, inte som företag. Och hade kunnat kontakta Mats mailledes i första hand.marcus_kallander skrev:
Kunden har alltid rätt, visst men ibland är det väldigt lätt att kritisera dom som inte kan försvara sig, och det måste man väl få lov att göra som företagare oxå, eller?
Kan så vara, men som företagare ska man nog tänka sig för noga innan man ger sig in i diskussionen offentligt. Fanns ett liknande fall på Fotosidan för ett par månader sedan, inget gott kom ut av det för företaget. Sedan spelar det nog ingen roll vem som har rätt resp fel av kunden och företaget. Verkar alltid bli företaget som förlorar goodwill ändå, oavsett.marcus_kallander skrev:
Och det är Mats som valt plattform inte tvärtom...
Blir värre av att det är företaget som skriver det. Orden blir mycket tyngre pga det. Hade orden kommit från en person hade maktbalansen varit jämnare.marcus_kallander skrev:
Och så mycket personangrepp är det väl inte, dom svara på kritiken nothing more nothing less...
Det finns en annan sida också, genom att använda företagsnamnet ställer man inte bara sin personliga åsikt bakom utan ställer faktiskt butikens eventuellta goda rykta och heder på spel. Vilket kan vara skadligt både moraliskt och ekonomisk. Så på ett sätt är det "fegt", på ett annat väldigt "modigt".Sådanna kallas i min värld för fega kräk och är inte värda att tas på allvar. (Fler ex är tex maskerade demonstranter, nynasister som skriver anonyma innläg på nätet m.m. Observera att jag inte jämför Expert med nynasister utan bara tendensen.)
Det som är intressant är ju hur Mats svarade i butiken. Utan det så är inte diskussion värd speciellt mycket.Hm, om "de" hade lyssnat på kunden och gett respons i butiken och förklarat allt detta då istället så hade kanske inte denna tråd skapats? Möjligt att de gjorde det (vill jag gärna tro iaf), men uppenbarligen inte tillräckligt bra eftersom denna tråd finns.
Som det skrivits tidigare i tråden så är det enskilda butiker, men dom går in i expert för att kunna ha gemensam reklam och vissa delar av sortimentet och distribution, etc.Jag undrar dock litet hur den centrala organisationen inom Expert ser på att enskilda butiker går in i offentliga debatter om enskilda kundtvister.
Jag blir mycket förvånad när man läser inläggen i denna tråd. När företaget som blivit anklagat går in och sakligt svarar på kritiken (och skriver under med namn) så blir de anklagade för att vara fega kräk med mera, och ingen reagerar på det utan fortsätter att hänga med i drevet. Otroligt att så många bara hänger på och inte tänker själv!Greve Nickon skrev:
Sådanna kallas i min värld för fega kräk och är inte värda att tas på allvar. (Fler ex är tex maskerade demonstranter, nynasister som skriver anonyma innläg på nätet m.m. Observera att jag inte jämför Expert med nynasister utan bara tendensen.)
Greven / Som blivit hotat av flera anonyma nasister.