Annons

Vi som har beställt 5D Mark III

Produkter
(logga in för att koppla)

Rommel

Avslutat medlemskap
Om vi bortser från Nikonkonkurrensen så är Mk3 minst 2 steg bättre gällande signal/brus mot 7D.
Bandningsproblem borta, fler och mer avancerade AF punkter samt kortare skärpedjup.
Jag bytte ut min 7D mot Mk3. Det 'är denna kamera jag väntat på länge. Sen skiter jag i om det finns bättre kameror. Har för mycker investerat i Canonoprylar och vem vet vad som häner nästa generation.

/Stefan
 

AFJ

Aktiv medlem
Om vi bortser från Nikonkonkurrensen så är Mk3 minst 2 steg bättre gällande signal/brus mot 7D.
Bandningsproblem borta, fler och mer avancerade AF punkter samt kortare skärpedjup.
Jag bytte ut min 7D mot Mk3. Det 'är denna kamera jag väntat på länge. Sen skiter jag i om det finns bättre kameror. Har för mycker investerat i Canonoprylar och vem vet vad som häner nästa generation.

/Stefan
Jag förstår hur du resonerar - väldigt likt så jag själv tänkter - det som fått mig att vackla lite är den första frasen "minst 2 steg bättre". Jag tycker mig inte se dessa förbättringar och då faller ju lite av nyttan med 5D - då funkar ju 7D lika bra eller bättre, men som sagt, det är OT för denna tråd. Bättre att fortsätta den diskussionen i den andra 5D mkIII tråden.
 

Rommel

Avslutat medlemskap
Har ocks avbokat min beställning från cyberphoto........Fick tag i en från Japanphoto istället ;). skickas idag. Ska ladda extra batteriet från min gamle 7D. Imorgon blir en dyr dag. ska hämta ut objektiven jag beställt också.

/Stefan
 

PerArdne

Aktiv medlem
Har ocks avbokat min beställning från cyberphoto........Fick tag i en från Japanphoto istället ;). skickas idag. Ska ladda extra batteriet från min gamle 7D. Imorgon blir en dyr dag. ska hämta ut objektiven jag beställt också.

/Stefan
Nice.. gratulerar.. :D
Vet hur det känns när det har varit en dammsugare på kontot...
Brände själv 52k förra veckan på kamera prylar...
Det är rätt mycket pengar alltså...
 

BugEyes

Aktiv medlem
Jag förstår hur du resonerar - väldigt likt så jag själv tänkter - det som fått mig att vackla lite är den första frasen "minst 2 steg bättre". Jag tycker mig inte se dessa förbättringar och då faller ju lite av nyttan med 5D - då funkar ju 7D lika bra eller bättre, men som sagt, det är OT för denna tråd. Bättre att fortsätta den diskussionen i den andra 5D mkIII tråden.
7D är ju också häpnadsväckande bra på höga ISO för en cropkamera, jag kommer att fortsätta använda den parallellt med 5D3. Upp till ISO 1600 ser jag ingen större skillnad i brusbild, först på riktigt höga ISO dyker den upp. Tror du såg mina testbilder i mkIII tråden.
 

MrDip

Aktiv medlem
Vet någon här om det är möjligt att i ett annat land(Thailand) betala för att få Garanti i Sverige. Alltså någon form av laglig straffavgift som löser gråimport?

(Lite OT kanske men jag har beställt 5d3 och fått lite ont om tid)
Löst med Japanphoto.

Dom hade ett ex kvar på Flemminggatan kl.14 om någon letar...
 

BugEyes

Aktiv medlem
Någon som hört något om när batterigreppen ska börja levereras? Inte för att jag har bråttom med det men jag har beställt ett.
 

phool

Aktiv medlem
Nån som kan svara helt ärligt om ni upplever att nya 5d3 har bättre bild än föregångaren i bra ljus? Iso vet jag redan är bättre, men hur är skärpan, färgerna jämnfört mot II:an i dagsljus?
 

snap01

Aktiv medlem
Avbokade min beställning på Dustin idag.

Besviken på att de inte kan ge något leveransbesked. Dessutom börjar jag tvivla på om det verkligen är rätt kamera för mig...
vad jag vet så fick hegethorn in nya 5an däremot har dom bara fått ett demo ex av D800 till butik så läget verkar knappast bättre med D800. Vi sitter väl inte i sjön? vi har väl fler än en kamera ;-)
 

BugEyes

Aktiv medlem
Nån som kan svara helt ärligt om ni upplever att nya 5d3 har bättre bild än föregångaren i bra ljus? Iso vet jag redan är bättre, men hur är skärpan, färgerna jämnfört mot II:an i dagsljus?
Jag har inte ens provat, vad skulle man vänta sig för skillnad?
 

matlep

Aktiv medlem
Nån som kan svara helt ärligt om ni upplever att nya 5d3 har bättre bild än föregångaren i bra ljus? Iso vet jag redan är bättre, men hur är skärpan, färgerna jämnfört mot II:an i dagsljus?
Bättre bild vet jag inte, men jag upplever att det är en annan slags bild. Märkligt nog så känns bildfilerna annorlunda, vet inte om det bara är placebo, svårt att sätta fingret på :)
 

AFJ

Aktiv medlem
Avbokade min beställning på Dustin idag.

Besviken på att de inte kan ge något leveransbesked. Dessutom börjar jag tvivla på om det verkligen är rätt kamera för mig...
Kunde inte låta bli trots allt - hämtar min på Japanphoto idag. Märkligt att Dustin inte ens kan ge ett leveransbesked när den finns i lager hos många andra återförsäljare.
 

AFJ

Aktiv medlem
Åmgrat dig? ;)

/Stefan
Ångrat, nja snarare har min tillfälliga Nikon-feber gått över! :)

Jag minns för några år sedan när jag fick hålla i min kompis nya D3:a. Jag var alldeles förvirrad i en hel vecka - men det gick över! :)

Men jag har realistiska förväntningar på 5D mkIII. Förväntar mig ingen dramatisk förbättring jämfört med 7D, lite bättre på allt får duga! ;)
 
ANNONS