Annons

Vi som har beställt 5D Mark III

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag håller det för troligt att det kommer att finnas en del inbyteskampanjer i samband med släppet.
In med din MK2 och en slant emellan, kan det vara något?
Både MK3 och storebror demas på Rajala imorgon :)
 
Tvivlar på att nån har fått det mailet eftersom den inte släpps i Kanada och USA förens den 22/3
och jag tror dessvärre att vi i Sverige får, som vanligt, vänta längre..

http://www.canonrumors.com/2012/03/5d-mark-iii-availability-update/

Jag vet. Det som är så konstigt. Både mail och sms. Man kanske kan gå in och kräva att man ska hamna först i kön:). Jag åker inte från landet för att få höra att det blivit fel i hanteringen.

"Hej! Din beställning är nu klar att avhämtas i vår butik. Välkommen!"
 
Åtminstone en i den här diskussionen påstår sig ha fått ett sånt mejl.
Om det sen verkligen fanns nåt att hämta vet vi inte.

Vad gör då denna människa här och skriver??
ÅK OCH HÄMTA SKRÄPET FÖR F.....................N... :D

Ja stämmer det så är det ju bara att gratulera men som sagt var..
Jag tvivlar på att Sverige skulle få före USA..
Det har nog hänt ungefär... ingen gång hitintills..
Men jag hoppas naturligtvis att det stämmer för då borde jag ju få nåt snart också
eftersom jag finns med på en väldig massa listor.. :)
 
Vad gör då denna människa här och skriver??
ÅK OCH HÄMTA SKRÄPET FÖR F.....................N... :D

Ja stämmer det så är det ju bara att gratulera men som sagt var..
Jag tvivlar på att Sverige skulle få före USA..
Det har nog hänt ungefär... ingen gång hitintills..
Men jag hoppas naturligtvis att det stämmer för då borde jag ju få nåt snart också
eftersom jag finns med på en väldig massa listor.. :)

Kanske för att jag också förstår att det är något som inte stämmer. Han sa så här när jag bokade den;

"Det finns inget annat än canons ord på detta, men det verkar som att vi kommer få en ordentlig skeppning redan första dagen, jämfört med när mk2 släpptes. Då vi fick 3 st"
 
Kanske för att jag också förstår att det är något som inte stämmer. Han sa så här när jag bokade den;

"Det finns inget annat än canons ord på detta, men det verkar som att vi kommer få en ordentlig skeppning redan första dagen, jämfört med när mk2 släpptes. Då vi fick 3 st"

kan väl inte vara så svårt att ringa och fråga om det stämmer.
 
Kanske för att jag också förstår att det är något som inte stämmer. Han sa så här när jag bokade den;

"Det finns inget annat än canons ord på detta, men det verkar som att vi kommer få en ordentlig skeppning redan första dagen, jämfört med när mk2 släpptes. Då vi fick 3 st"

Jaha... Då är jag med..
När den väl släpps kommer det finns nog för att täcka förbokade enligt vad jag har hört..
men jag skulle nog ringa och kolla för nån måste ju ha gjort fel och markerat din order som klar..
och har dom fler på lager så PM:a... *skrattar*
 
Såg att även Dustin har höjt sitt pris till det allmänrådande 31990:- nu.

Nej, Dustin har inte ändrat pris. På företagssidan ligger den för 24.899:-- Kr. Det blir 31.123:75 Kr.

På privatsidan har den legat ute för 31.990:-- Kr hela tiden. Varför de har denna prisskillnad vet jag inte. Förmodligen högre kostnader för alla ångermöjligheter som privatpersoner har jämfört med företag.
 
Nej, Dustin har inte ändrat pris. På företagssidan ligger den för 24.899:-- Kr. Det blir 31.123:75 Kr.

På privatsidan har den legat ute för 31.990:-- Kr hela tiden. Varför de har denna prisskillnad vet jag inte. Förmodligen högre kostnader för alla ångermöjligheter som privatpersoner har jämfört med företag.


Nää dustin droppade priset till 29,990 igår några timmar, Dustin har många olika typer av rabattprogram så att priserna på hemsidan kan skilja ganska mycket om man är inloggad eller ej.
 
Nej, Dustin har inte ändrat pris. På företagssidan ligger den för 24.899:-- Kr. Det blir 31.123:75 Kr.

På privatsidan har den legat ute för 31.990:-- Kr hela tiden. Varför de har denna prisskillnad vet jag inte. Förmodligen högre kostnader för alla ångermöjligheter som privatpersoner har jämfört med företag.

Sedan några år tillbaka har Dustin ibland olika priser på "Business" och "Home". Det är inte alltid det är billigar på företag, ibland är det tvärtom.

Jag kunde inte heller mottstå denna nyhet och la en order för någon dag sedan. Beställde med 24-105 eftersom jag måste ha en ny normalzoom nu när jag byter format. Undrar vad det kommer att innebära för leveranstiden? När 7D släpptes var det lättare att få tag i "kit" än bara hus.
 
Sedan några år tillbaka har Dustin ibland olika priser på "Business" och "Home". Det är inte alltid det är billigar på företag, ibland är det tvärtom.

Jag kunde inte heller mottstå denna nyhet och la en order för någon dag sedan. Beställde med 24-105 eftersom jag måste ha en ny normalzoom nu när jag byter format. Undrar vad det kommer att innebära för leveranstiden? När 7D släpptes var det lättare att få tag i "kit" än bara hus.

Sannolikt kommer dom första exemplaren var med kit-objektiv /(24-105)som dom gjorde med mk2
ytterligare ett sätt att vrida ur lite mer pengar av dom mest angelägna.
 
Om nån bor i sthlm och vill klämma och känna så har Rajala Canon besök idag med 5D Mark III och 1Dx osv... :)
 
La min beställning på Mark III i måndags hos Cyberphoto. Ringde dem precis och de berättade att min beställning har nr. 43. i kön

Det är även väldigt osäkert att min beställning kommer med i första utskicket, och det andra utskicket vet de inte när det sker ännu - pga. att de inte har tillräcklig information från Canon. Kan även tillägga att de inte visste när batterigreppet skulle komma, dvs. inte säkert att det kommer samtidigt som kameran.

Det verkar som Canon inte direkt har gett affärerna så mycket information. Tror ingen riktigt vet hur många kameror de får, när de får dem och när de kommer få påfyllt.


Den som väntar på något gott....
 
Senast ändrad:
La min beställning på Mark III i måndags hos Cyberphoto. Ringde dem precis och de berättade att min beställning har nr. 43. i kön

Det är även väldigt osäkert att min beställning kommer med i första utskicket, och det andra utskicket vet de inte när det sker ännu - pga. att de inte har tillräcklig information från Canon. Kan även tillägga att de inte visste när batterigreppet skulle komma, dvs. inte säkert att det kommer samtidigt som kameran.

Det verkar som Canon inte direkt har ger affärerna så mycket information direkt. Tror ingen riktigt vet hur många kameror de får, när de får dem och när de kommer få påfyll.


Den som väntar på något gott....

Batterigreppet har jag fått leveranstidssatt till 2012-04-30 av Dustin.
 
ANNONS