marianil
Aktiv medlem
Har idag ett Tamron SP AF 28-75mm F/2.8 XR Di LD Aspherical [IF] MACRO objektiv som jag vill komplettera med ett bra vidvinkelobjektiv.
Prisklass ej över 8000-10.000 kr, så ljusstarkt som möjligt men samtidigt ingen tegelsten till objektiv [jag är medveten om att detta är motsägelsefullt...]
Vilket objektiv skulle ni proffs rekommendera?
Tamron har ju släppt ett nytt objektiv, SP 17-50mm F/2,8 XR Di II LD ASL [IF], något som vet hur det är?
Vidvinkeln är väl lite liten egentligen här...
Tamron SP AF11-18mm F/4,5-5,6 Di II LD Aspherical [IF] är kanske ett bättre alternativ?
Eller Canon Objektiv EF-S 10-22/3,5-4,5 Usm?
Eller Sigma Objektiv Af 10-20/4-5,6 EX DC HSM?
Detta är en djungel av förkortningar och bokstavskombinationer och det snurrar i huvudet.
Så min fråga, vilket vidvinkelobjektiv rekommenderar ni?
/Maria
Prisklass ej över 8000-10.000 kr, så ljusstarkt som möjligt men samtidigt ingen tegelsten till objektiv [jag är medveten om att detta är motsägelsefullt...]
Vilket objektiv skulle ni proffs rekommendera?
Tamron har ju släppt ett nytt objektiv, SP 17-50mm F/2,8 XR Di II LD ASL [IF], något som vet hur det är?
Vidvinkeln är väl lite liten egentligen här...
Tamron SP AF11-18mm F/4,5-5,6 Di II LD Aspherical [IF] är kanske ett bättre alternativ?
Eller Canon Objektiv EF-S 10-22/3,5-4,5 Usm?
Eller Sigma Objektiv Af 10-20/4-5,6 EX DC HSM?
Detta är en djungel av förkortningar och bokstavskombinationer och det snurrar i huvudet.
Så min fråga, vilket vidvinkelobjektiv rekommenderar ni?
/Maria