Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Vilken AF använder ni i eran kamera?
- Trådstartare johan_w
- Start datum
CyberPet
Aktiv medlem
AF är väl en annan sak? AF = Autofokus.
Men annars, AI Focus funkar som "one shot" också, håller man ner slutaren så tar den flera bilder. Märker kameran att motivet rör sig när man låst fokus på en punkt så kan den gå över till AI Servo.
Jag är mer nyfikna på vilken mätning folk väljer, då jag inte kan bestämma mig för utvärderande, centervägd eller den mer generaliserande mätningen?
Men annars, AI Focus funkar som "one shot" också, håller man ner slutaren så tar den flera bilder. Märker kameran att motivet rör sig när man låst fokus på en punkt så kan den gå över till AI Servo.
Jag är mer nyfikna på vilken mätning folk väljer, då jag inte kan bestämma mig för utvärderande, centervägd eller den mer generaliserande mätningen?
mange78
Aktiv medlem
CyberPet skrev:
AF är väl en annan sak? AF = Autofokus.
Hur håller man ner slutaren? Det skulle jag vilja veta ;-)! På canons kameror heter af-lägena one-shot, servo och focus. one-shot för stillastående motiv, servo för rörliga och focus för, precis som du säger, one-shot om motivet står stilla och går över till servo om motivet rör på sig. one-shot har inget med seriebildtagning att göra, det är en annan inställning.
Swe
Aktiv medlem
mange78 skrev:
Hur håller man ner slutaren? Det skulle jag vilja veta ;-)! På canons kameror heter af-lägena one-shot, servo och focus. one-shot för stillastående motiv, servo för rörliga och focus för, precis som du säger, one-shot om motivet står stilla och går över till servo om motivet rör på sig. one-shot har inget med seriebildtagning att göra, det är en annan inställning.
Den "går inte över" till nått servo i one-shot läget.
Därimot i Ai-Focus så låser den..men börja ändra focus om föremålet ändrar sig.
mange78
Aktiv medlem
Swe skrev:
Den "går inte över" till nått servo i one-shot läget.
Därimot i Ai-Focus så låser den..men börja ändra focus om föremålet ändrar sig.
Det var ju precis det jag skrev! Att den låser som i One-shot läge och att den går över till motivföljande om motivet börjar röra sig.