Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken blixt?

Produkter
(logga in för att koppla)

cva

Avslutat medlemskap
Är på jakt efter en blixt till min 350D.

Har kollat på denna: http://www.cullmann-foto.de/html/products/blitz/digital/60130D4500-C.htm
Är det något att ha? Går att få tag på för runt 1200:-. Rätt överkomligt pris tycker jag.
Har även kollat på Sigmas EF 500 DG Super och Canons 430ex. Skiljer en del i pris. Är det värt det?

En fråga till: Måste det vara E-TTL 2 till 350D eller fungerar det med vanliga E-TTL blixtar?

Tacksam för svar.

Jag använder den Sigmas EF 500 DG Super till 350Dn inga som helst problem! Samt att den är billigare :/

Men som sagt har man flis att bränna så kör orginal, men jag hade hellre köpt en 2TTL kabel till sigman :)

Re: Re: Vilken blixt?

mange78 skrev:
Ettl-2 sitter i kameran inte i blixten. Så länge blixten stödjer ettl så har du ettl-2 med 350d.

Då fungerar alltså Sigma EF-500 DG ST II utan problem?

Ingen som vet något om Cullmannblixten?

Re: Re: Re: Vilken blixt?

cva skrev:
Då fungerar alltså Sigma EF-500 DG ST II utan problem?

Ingen som vet något om Cullmannblixten?

Supermodellen av Sigmas blixt skall vara förbättrad på att hantera Dslr kameror har jag för mig. Vitbalans, cropfaktor etc.. Är inte så insatt i Sigmas blixtar.

ANNONS
Götaplatsens Foto