Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Vilken blixt!?
- Trådstartare rallipics
- Start datum
tks
Aktiv medlem
Jag rekommenderar SB-600. Den är förhållandevis billig (2195 kr inkl frakt från Fotokungen) och är tillräckligt kompetent för att duga till en kräsen amatör. SB-800 är lite mer lyxutrustad, men jag tycker inte det riktigt är värt merkostnaden om man ska ha den som enda blixt (ska man ha flera blixtar kan det vara trevligt med en SB-800 då den har fina funktioner för att fjärrstyra ytterligare blixtar).
Tredjeparttillverkarnas blixtar verkar inte fungera lika bra som Nikons originalprylar. Jag läste lite i fotosidans recensionsbank innan jag bestämde mig själv, och Nikons egna blixtar får bara toppbetyg medan övriga tillverkares varianter får lite mer blandad kritik - vissa upplever felktig exponering etc.
Tredjeparttillverkarnas blixtar verkar inte fungera lika bra som Nikons originalprylar. Jag läste lite i fotosidans recensionsbank innan jag bestämde mig själv, och Nikons egna blixtar får bara toppbetyg medan övriga tillverkares varianter får lite mer blandad kritik - vissa upplever felktig exponering etc.
Goatboy
Aktiv medlem
Instämmer. SB600 är bra, enkel och väldigt kompetent.
Ska du komplettera med blixtar på sikt, kolla då på en SB800 eller pirat när det blir dags beroende på dina behov då.
Men ska du bara ha en blixt, och särskillt som förstablixt, så rekommenderar jag dig att skaffa en SB600.
Ska du komplettera med blixtar på sikt, kolla då på en SB800 eller pirat när det blir dags beroende på dina behov då.
Men ska du bara ha en blixt, och särskillt som förstablixt, så rekommenderar jag dig att skaffa en SB600.
raderadmedlem
Avslutat medlemskap
raderadmedlem
Avslutat medlemskap
Tro vad du vil...
..men jag undrar på varför du frågade...när du vet....rallipics skrev:
erik--> jag tror inte metz e lika bra som nikons orginala blixtar, men tack iaf.
raderadmedlem
Avslutat medlemskap
Snygg ja....
Håppas du är lika nöjd när du har tästad...på riktig.
Håppas du är lika nöjd när du har tästad...på riktig.