Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken kamera rekommenderar ni?

Produkter
(logga in för att koppla)

soffan94

Ny medlem
Hej!

Jag håller på med youtube och har just nu en Canon powershot g7 x mark 2, men har tänkt att jag ska skaffa en till kamera. Har funderat på Canon powershot g7 x mark 3, men har även fastnat lite för denna, skickar med en länk:

https://www.scandinavianphoto.se/fuj...-pz-darksilver

Tror ni Fujifilm X-T200 är en bra kamera för att vlogga eller vad hade ni rekommenderat? Ska även använda det till att fota, men dock mest filma! :)
 

Third eye

Aktiv medlem
Vet inte alls ambitionsnivån, men fujin med ett bättre objektiv än kitobjektivet och ett variabelt nd-filter om jag skulle välja. Den kan dessutom hålla en mic.
Och något som påverkar mer än valet av kamera vad gäller kvalitén på youtube, att ladda upp minst 1440p (på grund av codec YT väljer) , en uppskalad 1080p till 1440p har mycket högre bitrate jämfört med 1080p och det är direkt synlig skillnad. Blir lite större filer och tar lite mer tid att ladda upp såklart.
 
ANNONS