Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken soppa..

Produkter
(logga in för att koppla)

Niklas Rosendahl

Aktiv medlem
Kommer säkert bli hatat, för att dra upp detta men måste få utrycka min frustration någonstans... :)

Hade bestämt mig för en Canon 350D då några vänner har samma kamera och lite objektiv man kunde snylta på... men så va jag och klämde på Nikon D50 och oj, tyckte att den låg mycket bättre i handen och inte nog med det så kommer KM 5D på väg in.

Antar att beg marknaden för objektiv och blixtar är stört hos Canon och kanske lite bättre andra handsvärde på en 350D eftersom den har 8Mp.

Så nu till min fråga ni som har använt 350D en del, är greppet ett så stor problem ???
Har normala stora händer får jag tilllägga.

Hej.

Jag har precis köpt mig en Canon 350D, och jag har också "normala" händer, och jag tycker att den är för lite , om du inte har ett vertikalgrepp.. jag köpte det till och nu sitter den som gjuten i handen =)

lycka till..

Samma här

Hej,

Jag tyckte också greppet var aningen litet med mina relativt stora händer, men med batterigreppet så är det perfekt.

Dessutom får man ju bra grepp även vertikalt på köpet, samt längre batteritid om man har 2 batterier.

/ Johan

Hmm jo men köpa batterigrepp för 1300:- bara för att den skall sitta bättre i handen.. känns lite surt men klart den ser ju lite coolare ut med.

Men hade hellre lagt pengarna på objektiv..

Själv hade jag haft svårt att köpa en kamera utan möjligheten att köpa till grepp. Tycker själv att greppet är underbart att ha i de fall man fotar vertikalt eller använder sig av tele. Vet du dock med dig att du inte kommer att ha behov av ett grepp så verkar d50 vara ett bra val, särskilt med tanke på priset och vad du får för pengarna.

Senast ändrad:
Ah, glömde ju. Var själv och klämde på en 350d jag funderar på att införskaffa som "resekamera". Tyckte att greppet var obehagligt litet utan grepp men helt ok med. Tilläggas bör att jag har relativt små händer.

Niklas Rosendahl skrev:
Kommer säkert bli hatat, för att dra upp detta men måste få utrycka min frustration någonstans... :)

Hade bestämt mig för en Canon 350D då några vänner har samma kamera och lite objektiv man kunde snylta på... men så va jag och klämde på Nikon D50 och oj, tyckte att den låg mycket bättre i handen och inte nog med det så kommer KM 5D på väg in.

Antar att beg marknaden för objektiv och blixtar är stört hos Canon och kanske lite bättre andra handsvärde på en 350D eftersom den har 8Mp.

Så nu till min fråga ni som har använt 350D en del, är greppet ett så stor problem ???
Har normala stora händer får jag tilllägga.

nej. men funderar på att klä in den i gummi runt greppet. det är ju gummi på batterigreppet men inte det vanliga.
undra vem som kom påm den idiot iden.

Jag blir också tokig. Jag står inför att köpa en budget-DSLR och allt lutade åt 350D (framför D50) ända tills jag gick till butiken och klämde på dem. Gillade inte alls ergonomin på 350D och ställde in mig på att köpa D50 efter helgen.
Sedan läste jag lite mer och hittade KM Dynax 5D som jag nu finner vara ett intressantare alternativ än D50. Det är minst sagt jobbigt för en stackars konsument med så jämbördiga kandidater.

Re: Samma här

Johan Tungström skrev:
Hej,

Jag tyckte också greppet var aningen litet med mina relativt stora händer, men med batterigreppet så är det perfekt.

Dessutom får man ju bra grepp även vertikalt på köpet, samt längre batteritid om man har 2 batterier.

/ Johan

En liten fråga bara kan man köra med bara ett batteri i vertikalgreppet till 350D:n?

ANNONS
Götaplatsens Foto