Annons

Vilket fotopapper

Produkter
(logga in för att koppla)

aiWa

Avslutat medlemskap
Vilket fotopapper rekomenderar ni till en HP color inkjet printer cp1700.

//Carl-Philip Karlsson

Jag har en Canonskrivare och till den är mitt favoritpapper Ilford Galerie Smooth Pearl.

Hej Carl-Philip.

Kör själv en HP Deskjet 5550 och de få gånger jag skriver ut gör jag det på Ilford Galerie Classic Pearl.Det tycker jag är ett mycket bra papper.

dJb skrev:
Jag har en Canonskrivare och till den är mitt favoritpapper Ilford Galerie Smooth Pearl.

Din Canonskrivare använder antagligen dyebläck, liksom HP-skrivaren. Då rekommenderar Ilford sina Classic-papper för att få bättre hållbarhet. Jag fick stor skillnad i hållbarhet när jag använde HP:s papper och när jag använde Smooth Pearl. Efter några veckor började man se att bilderna på Smooth Pearl började blekna. HP-bilderna ser fortfarande, efter nästan ett år, bra ut.

Ilfords Classic använder samma grundläggande teknologi som HP gör i sina papper.

MVH/Stefan

stefohl skrev:
Din Canonskrivare använder antagligen dyebläck, liksom HP-skrivaren. Då rekommenderar Ilford sina Classic-papper för att få bättre hållbarhet. Jag fick stor skillnad i hållbarhet när jag använde HP:s papper och när jag använde Smooth Pearl. Efter några veckor började man se att bilderna på Smooth Pearl började blekna. HP-bilderna ser fortfarande, efter nästan ett år, bra ut.

Ilfords Classic använder samma grundläggande teknologi som HP gör i sina papper.

MVH/Stefan

Okej! Tackar för tipset. Jag ska testa classic pearl. Jag har dock inte märkt av att bilderna bleknar och min skrivare (S900) finns med i dokumentationen till smooth pearl. Men som sagt, jag ska testa och se om jag märker någon skillnad.

mvh
David

ANNONS
Götaplatsens Foto