Annons

vill du pitcha på min hemsida?

Produkter
(logga in för att koppla)
att pitcha betyder också att man äter avföring... roligt att reklambranchen och det katolska prästsamfundet kör på samma fackspråk!
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: vill du pitcha på min hemsida?

Anders_Dahl skrev:
Att vi hamnat utanför ämnet håller jag definitivt med om.

Det blossar alltid upp så fort någon blir tillrättavisad för sitt språkbruk och jag har väldigt svårt att förstå varför det hackas så på folk som försöker hålla på vårt modersmål. Argumenten är oftast att "man förstår ändå" eller att det "hör inte till ämnet". Vad man inte tänker på är att missförstånd just på grund av slarvigt språkbruk är väldigt vanligt, speciellt på diverse internetforum.

Min kommentar var inte illa menad, var bara tvungen att skriva då Tibors inlägg var helt klockrent i sin "språkblandningsironi" och jag uppfattade som att du inte hajade poängen.

Om man nu inte förstår vad någon menar är det då så svårt att fråga vänligt om det på ren svenska istället för att på ett otrevligt sätt nämna "stureplan-svenska" och annat?

Om nu inte jag helt uppfattade det inlägget fel och tolkade det som otrevligt? :)
 
fel av mig

Givetvis skulle jag lagt min förfrågan under jobb finnes. Och inte i ett diskussionsforum som nu. Borde insett att det bara skulle bli tjafs av det hela.

Mitt misstag.

I varje fall så är jag tacksam för de svar jag fått.
tiden har gått fort de sista veckorna och det har varit fullt med jobb. Efter semestern kommer vi att fortsätta med hemsidan. jag kommer då maila till de personer som har anmält intresse.

men nu ska jag ut och spela golf. Och slå några sköna pitchar.

daniel
 
ANNONS