Annons

Wildlife Photographer of the Year 2020

Produkter
(logga in för att koppla)

fotobollfoto

Aktiv medlem
Det måste nog inte vara djur. Även växter är levande.

I reglerna hittar jag detta (om vad som inte får förekomma)
”You are not permitted to submit images that [...] feature farm animals, family pets, and/or cultivated plants ”
 

Terje H

Aktiv medlem
Många fina actionbilder, typiska för tävlingen. Däremot inga bilder som för mig har ett bestående värde, då de tar slut lika snabbt som de direkt fångade. Uppskattar en annan typ av naturbilder, med lite större djup och där fotografens berättande ligger på ett mer personligt plan.
 

Birdman

Aktiv medlem
Det bestående värdet är förstås att bilderna som blir belönade i WPOTY i stora delar ska kunna väcka opinion i hur vi människor hanterar natur och djur - det är för mig värt mer än djup och personligt berättande. Som tävling med det målet når den faktiskt långt och bilderna kan räknas med att publiceras i många olika sorters medier.

Sedan så kan jag hålla med om att bildspråket bland de bilder som premieras i WPOTY är rätt strömlinjeformat och inriktat på "stora djur och svulstiga landskap". Då tycker jag nog att vinnarbilderna i GDT European Wildlife Photographer of the Year 2020 ur den aspekten är mer intressanta.

 

Terje H

Aktiv medlem
Det bestående värdet är förstås att bilderna som blir belönade i WPOTY i stora delar ska kunna väcka opinion i hur vi människor hanterar natur och djur - det är för mig värt mer än djup och personligt berättande. Som tävling med det målet når den faktiskt långt och bilderna kan räknas med att publiceras i många olika sorters medier.

Sedan så kan jag hålla med om att bildspråket bland de bilder som premieras i WPOTY är rätt strömlinjeformat och inriktat på "stora djur och svulstiga landskap". Då tycker jag nog att vinnarbilderna i GDT European Wildlife Photographer of the Year 2020 ur den aspekten är mer intressanta.

Självklart är det bra om det väcker opinion, det är jag den första att se värdet i. Min kommentar var enbart riktad mot bildmaterialet i sig. Håller med om att de vinnande bilderna i GDT i grunden är mer intressanta, även fast det fortfarande i stora delar är bilder som ”snabbt tar slut”. Men det är nog det man får räkna med i denna typ fototävlingar.
 
ANNONS