Annons

Windows 7 + ColorNavigator

Produkter
(logga in för att koppla)

tozz

Avslutat medlemskap
Är det någon som fått den kombinationen att fungera?

Det installerar fint och drivrutinerna för min Eye-One åker också med, men när jag försöker starta mjukvaran klagar den på att den inte hittar skärmen. Har försök med olika USB-portar (Windows registrerar och installerar) samt att köra ColorNavigator i olika kompatibilitetsläge och som administratör.

Det första problemet jag stöter på, men det är ju rätt stort.

Min Eye-One ville inte installera sig ordentligt, p.g.a. osignerade drivrutiner, men det gick bra när jag installerade den via Device Manager/Update Driver.

Nu har jag ingen skärm med hårdvarukalibrering, så Color Navigator har jag tyvärr inte kunnat testa. Har du UAC helt avstängt?

/afe

Min Eye-One ville inte installera sig ordentligt, p.g.a. osignerade drivrutiner, men det gick bra när jag installerade den via Device Manager/Update Driver.

Nu har jag ingen skärm med hårdvarukalibrering, så Color Navigator har jag tyvärr inte kunnat testa. Har du UAC helt avstängt?

/afe
Jepps, har testat med UAC helt avstängt. Även testat att installera om ColorNavigator helt. Det följer med en "agent" som har koll på gamma och profiler (ligger i bakgrunden) och den hittar skärmen över USB utan problem (får upp skärmnamn och serienummer).

ANNONS