BengtsBilder

Diverse bilder från min vardag och lite annat. All photographs in this blog © Bengt Gustafsson, Bengts Bilder.

135 Vacation memories (Street Photography)

Some memories from Calbria in Southern Italy

Meeting in the street.


You can not visit Calabria without eating at least one of these. vanilla icecream around a core of liquid dark chocolate on the outside chocolate cream and the whole thing is then rolled in cacao. One a day keeps the doctor away. (You need a long walk afterwards)

Publicerad 2007-11-27 21:53 | Läst 9844 ggr 0 Kommentera

135: Stockholm in Sepia

Pictures taken with a Canon Ixus  a few years ago.


Riddarfjärden


Södermalm

Publicerad 2007-11-26 22:16 | Läst 8701 ggr 0 Kommentera

134: SVEFO

utställningen blev lyckad! Massor av spännande vackra bilder. 40 kollektioner påsiktsbilder, 145 enstaka påsiktsbilder, 10 dia kollektioner och 44 enstaka diabilder. Arrangörerna Fotoklubben Bländaren hade tillgång till fina lokaler i Länsförsäkringars hus vid Värtavägen. Juryn bestod av Christel Eldrim och Lena Källberg. Tyvärr var Christel sjuk och kunde inte närvara vid juryredovisningen.

Bästa klubb blev Gävle som var helt outstanding. Bästa fotograf blev Stefan Areving från Gävle. Grattis Gävle!
Vi i Midsommargården kom på 4:e plats. Jag själv fick min kollektion "Arches" antagen :-) Visar den här:





den som är intresserad av hela resultatlsitan kan kolla på http://www.svefo.eu
Välj SVEFO-UTST och sedan länkar under SVEFO-07

Mig passar fotoklubbsverkamsamheten utmärkt, jag tycker det är roligt att träffa likasinnande, diskutera bilder och kompositioner mm. Inom Midsommargården som jag tillhör upplever jag att vi fått en mycket bra blandning av medlemmar, många olika åsikter om bilder och en vilja att diskutera och medverka i arbetet.. Vi har också en aktiv drivande styrelse. (Jag sitter med där.)

Ha en bra kväll.
/Bengt

Publicerad 2007-11-25 19:14 | Läst 5703 ggr 4 Kommentera

133: Söndag

så har SVEFO årstämma och SVEFO-utställningen.
Årets jury Christel Eldrim och Lena Källberg.
Skall bli kul och se om de gillat mina bidrag.
Lite nervösst, men jag kommer att sova gott i alla fall!

Sov gott
/Bengt

Publicerad 2007-11-24 21:46 | Läst 3869 ggr 1 Kommentera

132: Konstfoto? (Edit konstverkens titel)

De tre första bilderna är konstfoto i den mening att de är bilder av konstverk.

De andra är mina egna konstverk.


Bilderna visar Inger Anderssons skulpturala gestaltning i fyra delar, placerat i entrérummet på Solna tingsrätt.
Konstverkets titel:
JAG MENADE INTE HÄR, JAG FÅR ÅKA TILLBAKA.
turkos
lod
teckning
flak

Publicerad 2007-11-24 19:43 | Läst 10612 ggr 1 Kommentera
Föregående 1 ... 809 810 811 ... 836 Nästa