BengtsBilder

Diverse bilder från min vardag och lite annat. All photographs in this blog © Bengt Gustafsson, Bengts Bilder.

125: Fotomässan (Edit med bilder)

Tillbringade större delen av dagen på Fotomässan i Nacka. Bestämde mig förra veckan att denna dag skulle jag strunta i allat jobb och bara tillgodose mina privata intressen. Två jobbsamtal blev det trots det. Är man projektledare så måste man ta vissa samtal.

Sitter nu i soffan med fötterna högt och datorn i knät. Vet inte hur jag skall sammanfatta dagen. Många intryck, massor av bildinspiration hur mycket prylar som helst och en del trevliga samtal med bekanta och obekanta. En espresso hos Fotosidan :-) satt inte fel.

Jag började i alla fall med att slänga in kameran hos Nikon för lite rengöring mm. Sedan var jag och fingrade på D3, D300 och en F6. Vet faktiskt inte vilken jag helst skulle vilja investera i. F6 ligger klart högt på listan, D3 kommer nog längre ned om inte annat så av ekonomiska skäl. Massor av optik som väcker vill ha.
Sedan har jag tittat på skrivare, papper, ritbrädor mm mm mm .

Och sedan alla bilder, det som fastnade i mitt minne var Paul Hansen, Georg Oddner, Fredrik Lieberath, Francois Gillet, Helene Schmitz, Jimmy Backius samt Thor Jonsson och nu har jag upptäckt att jag missat Jessica Silversaga.

Lite investering blev det också ett 2 GB SanDisk.
Skall lägga upp lite bilder senare då jag tankat över dem från kameran.

Alla bilder med Nikon D200, Nikkor 35-70/2,8, ISO 1600. RAW. PS RAW konverterare, AUTO läge samt lite skärpa.
Om någon fastnat på bild och inte vill se sig själv här, maila mig.


Fotosidans monter

Fotosidan kändis?

Mycket folk var det

Många bilder



Fotograferande besökare

Modellsminkning





Annan Fotosidan kändis?

F6 är fortfarande intressant



Diskussion?

Publicerad 2007-11-16 17:14 | Läst 4310 ggr 3 Kommentera

124: Just a picture


Color


B&W with toning

Publicerad 2007-11-15 18:20 | Läst 4755 ggr 3 Kommentera

123 På svenska DHS mm

Läser med förvåning den intensiva debatten om DHS mm. Jag kände lite när DHS startade att det inte kändes helt rätt. Liksom andra kan jag tänka mig att medlemmarna i DHS lägger mer kraft på att kommentera inom den egna gruppen än andra. Samtidigt får jag ju erkänna att jag inte är särskilt duktig på att kommentera själv, så jag skall nog inte kasta sten i mitt eget glashus. (Just nu ligger jag dock på plus i mitt kommenterande).

Jag har hittils blivit accepterad i de grupper jag sökt till. De som intresserar mig.men hur blir det i framtiden? Blir det begränsningar som gör att nya medlemmar inte kan bli medlem i grupper de har intresse av? Om jag vill prova konstfoto och få mina bilder bedömda där  men inte blir godkänd som medlem? Ja vi får se, jag har betalat för ett års medelmskap till så under den tiden blir jag kvar

Lite förändringar jag skulle vilja ha är möjligheten för utomstående att kommentera i bloggar t.ex. Det är en fråga som gör att jag funderar på att avsluta bloggen här och starat en ny i en öppnare miljö

Men istället för att klaga på DHS mm har jag bestämt att satsa energin på mitt eget fotograferande, bloggen, kommentarer på bilder, utveckla mitt bildspråk, jobba vidare på projektet och kommande utställningar. 
HBL 500C/M + TriX glömde motljusskyddet.

Publicerad 2007-11-14 20:34 | Läst 4509 ggr 2 Kommentera

121 A day in the life...

Today I started of with a workout at the gym, When I was finished my wife called to ask for my help. Someone had smashed the window in the door to her store. A lot of glass to take caro on the sidewalk and in the store. The police appeared after a few hours to have a look. Some loose change was stolen, but luckily nothing else.

Afterwards it was back to the office, answering e-mails, distributing notes from meetings and som phone calls. Lunch and then a meeting at one of the building projects I'm involved in. Home for dinner and then I went to visit my friend Kurt to discuss our coming exhibition at Cafe Mazarin in Söderhamn.

Last thursday we had Paul Hansen (A great phtographer and an even greater human being) as a guest at MGFK (www.mgfk.se). He showed a lot of great pictures and also talked about his experiences. A very enjoyable evening. If you have the chance to listen to one of his lectures then do so. As a compensation for his lecture he wanted us to donate his fee to Läkare utan gränser. Which we of course didd.


Todays picture the photographer/model Sofia A

Publicerad 2007-11-12 22:38 | Läst 10622 ggr 3 Kommentera

120 Fathers Day + some street photography

My lovely daughters gave me som new slippers and a nice applecake. :-)

And yes they are just as good friends in their daily life as in this picture.

NY Street

One of the places where we stopped on our wanderings in NY.

Publicerad 2007-11-11 20:13 | Läst 3575 ggr 3 Kommentera
Föregående 1 ... 811 812 813 ... 836 Nästa