Lappland - Friluftsliv
Skriver om
Innehållskategorier
Arkiv
- Juni 2026
- Maj 2026
- April 2026
- December 2025
- Oktober 2025
- September 2025
- Januari 2025
- December 2024
- September 2024
- Juni 2024
- Maj 2024
- Februari 2024
- Januari 2024
- November 2023
- Oktober 2023
- September 2023
- Juli 2023
- Maj 2023
- April 2023
- Mars 2023
- Februari 2023
- Januari 2023
- December 2022
- November 2022
- Oktober 2022
- September 2022
- Augusti 2022
- Juli 2022
- Juni 2022
- Maj 2022
- April 2022
- Februari 2022
- Januari 2022
- November 2021
- September 2021
- Augusti 2021
- Juli 2021
- Juni 2021
- Maj 2021
- April 2021
- Mars 2021
- Februari 2021
- Januari 2021
- December 2020
- November 2020
- Oktober 2020
- September 2020
- Augusti 2020
- Juli 2020
- Juni 2020
- Maj 2020
- April 2020
- Mars 2020
- Februari 2020
- Januari 2020
- December 2019
- November 2019
- Oktober 2019
- September 2019
- Augusti 2019
- Juli 2019
- Juni 2019
- Maj 2019
- April 2019
- Mars 2019
- Februari 2019
- Januari 2019
- December 2018
- November 2018
- Oktober 2018
- September 2018
- Augusti 2018
- Juli 2018
- Juni 2018
- Maj 2018
- Mars 2018
- Februari 2018
- Januari 2018
- December 2017
- November 2017
- Oktober 2017
- September 2017
- Maj 2017
- April 2017
- Mars 2017
- Februari 2017
- Januari 2017
- December 2016
- November 2016
- Oktober 2016
- September 2016
- Augusti 2016
- Juli 2016
- Juni 2016
- Maj 2016
- Februari 2016
- December 2015
- November 2015
- Oktober 2015
- September 2015
- Augusti 2015
- Juli 2015
- Juni 2015
- Maj 2015
- April 2015
- Mars 2015
- Februari 2015
- Januari 2015
- December 2014
- Oktober 2014
- September 2014
- Augusti 2014
- Juli 2014
- Juni 2014
- Maj 2014
- April 2014
- Mars 2014
- Februari 2014
- Januari 2014
- December 2013
- November 2013
- Oktober 2013
- September 2013
- Augusti 2013
- Juli 2013
- Juni 2013
- Maj 2013
- April 2013
- Mars 2013
- Februari 2013
- Januari 2013
- December 2012
- November 2012
- Oktober 2012
- September 2012
- Augusti 2012
- Juli 2012
- Juni 2012
- Maj 2012
- April 2012
- Mars 2012
- Juli 2011





Tack Wolfgang så kul att höra! Det har varit väldigt fint här uppe nu senaste tiden, är det klart ute går att se mer eller mindre norrsken varje kväll, igår var det lite igen men något mindre från denna dag bilderna är från. Ha en fin helg! //Per
Tack! Ja det var månsken här samtidigt så det var väldigt ljust ute under natten, en vacker natt med en del kraftiga danser, enormt spännande att kunna köra bil efter en isväg ut mot öarna i Luleå skärgård. Ha dt gott! Hälsn/Per
Tack Ragnar! Kul att höra! Verkligen magiskt att köra bil efter isvägar under norrskenen. Ha dt gott! Hälsn//Per
tänk om jag fick uppleva det en gång
då skulle jag dansa och sjunga en sång.
Nu är jag så tacksam och glad att jag får se dina bilder som inte många
kan delgiva sina fotovänner. Tack tack för det vilken fin eftermiddag jag fick.
Hälsningar
Gun-Inger
i Skåneland där det regnat hela dagen.
Hej Gun-Inger! Tack vad kul att höra att du gläds över dessa bilder, detta var en helt magisk och oförglömlig natt som kan upplevas då och då här om man ger sig ut i natten efter isvägarna som leder ut i Luleås skärgårdsöar. Jättefint att den möjligheten finns och det gäller att passa på. Så kul att du gillade detta önskar dig en fin helg! Hälsn//Per
Tack Magnus! Detta känns väldigt exotiskt på sin hemmaplan att kunna ta bilen ut på en tur i det öppna bottenviken och köra runt, flera kvällar i rad med mer eller mindre norrsken. Ha dt gott! Hälsn/Per
Uppskattar verkligen att få ta del av dom...
Mycket bra fotat!
mvh
/B
Tack Börje! Så kul att visa upp hur kvällarna här nu kan se ut, flera nätter i rad har norrskenet visat sig efter isvägarna, verkligen en magiske upplevelse varje gång! Ha en fin helg! Hälsn//Per
Det är en naturupplevelse av första klassen.
Tack
Ha det väl
Bob
Tack Bob! Kul att höra! Ja dessa kvällar och nätter i bil efter isvägarna kan verkligen bjuda på vackra naturupplevelser, det är lika spännande varje gång och extra bra när det är månsken då blir det ljust och bra att köra efter vägen, man kan faktiskt köra utan lysen på bilen men om man får mötande trafik är det ju lysen som gäller:) Ha en fin helg! Hälsn//Per
Hälsn!
Ja det är väldigt fint att köra en kvällstur efter isvägarna, och som du säger - myggfritt!:) Ha en fin helg Jan! Hälsn//Per
//Tommy
Tack för det Tommy! Kul! Ha en bra helg! Hälsn//Per
Tack Stefan! Det är så häftigt att ge sig ut med bilen efter dessa vägar, när man lämnar allt störigt ljus från hus och stugor och kommer ut i natten efter vägarna är det så fint att se när norrskenen börjar dansa med månsken, ljust och bra det går som sagt bra att köra utan lyse men det är ju bra att ha på trots allt ifall någon annan är ute i farten:) Ha en fin helg Stefan! Hälsn//Per
- hawk
Tack för det Håkan! Ha en fin helg! Hälsn//Per
Tack så mycket för dom orden Björn! Jag gillar att inspirera livet här uppe och möjligheterna som finns, ibland säljer jag någon bild och får lite publicitet av Luleå som stad. Gillar norrsken och nätter, det är så fint att vara ute då och se vad som händer:) Ha en riktigt fin helg Björn! Hälsn//Per
Vill också uppleva Norrsken.
Daniel
Tack Daniel! Om du skulle ha vägarna förbi Luleå vintertid så rekommenderar jag dig starkt att göra ett besök med bil efter isvägarna vi har här, nästan hela denna vecka som varit har det visat sig norrsken mer eller mindre i nattens mörker!:) Ha en fin helg! Hälsn//Per