Naturbilder dominerar på min blogg men ibland visar jag något annat. Prioriterar bild framför text, bloggen är som en motor för mitt fotograferande.
Den blomstertid
Den kommer tillbaka, även att den kan kännas avlägsen så kommer det en ny blomstertid. Den här blåklockan är ju från i somras och på något sätt är blåklockorna lite av en favorit för mig. Svårt att säga varför men kanske tycker jag att det är något majestätiskt över blåklockorna. Långa, resliga och dom charmar mig verkligen. Men innan dom blommar igen ska vi hinna med mycket annat fint och spännande i naturen. Det tar den tid det tar och var sak har sin tid, men inget varar för evigt.
Publicerad 2025-11-07 08:57 |
Läst 814 ggr



Hälsningar Bjarne
Tack så mycket Bjarne den här årstiden är det bra med ett bildarkiv.
Ja precis, jag tänkte på det i år faktiskt att man kunde hitta dom sent. Tack för din kommentar Peter.
Både blåklockan, våren och sommaren känns avlägsna - tycker jag.
Jag gillar också blåklockan verkligen - färgen och det delikate, nästan "skrøbelige" utseendet. Fint foto.
Med många vänliga hälsningar från Erik.
Tack så mycket Erik, roligt att vi tycker om blåklockor.