Naturbilder

Naturbilder dominerar på min blogg men ibland visar jag något annat. Prioriterar bild framför text, bloggen är som en motor för mitt fotograferande.

En röra

En sak i taget, var sak har sin tid och det kan ta tid att lösa upp trådarna.

Publicerad 2026-04-29 16:40 | Läst 684 ggr 2 Kommentera

Jag suddar nog bort

Jag sitter här och funderar lite, jag reflekterar på hur det är och det som inte blev som det skulle. Kanske tänker jag på någon slags förändring och på vad jag vill förändra. Jag längtar och jag drömmer om något annat. Jag tänker att grenen på bilden är som ett trollspö och reflektionerna finns bortsuddade i bakgrunden. Jag ska bli bättre på att sudda bort helt enkelt, det är nog inte svårare än så kanske kan man trolla med knäna.

Publicerad 2026-04-10 19:05 | Läst 837 ggr 2 Kommentera

Kanske ingen flagga

Man säger ju flaggan i topp ibland men i detta fall är det ju ingen flagga men i topp är ju ändå bladet.

Publicerad 2026-02-12 18:25 | Läst 752 ggr 8 Kommentera

Jag vill ut

Visst är det så jag vill så gärna komma ut i naturen, det har gått alltför många dagar sedan jag kom ut och fick utforska i naturen. Det har varit en ganska dålig januari för mig just vad det gäller att komma ut och uppleva naturen tillsammans med min kamera. När det går för lång tid till min natur så känner jag mig lite som ett vrak, kanske lite som bilden visar. Det är något som fattas mig, min hälsoform kommer liksom ur balans. Men kanske blir det desto roligare när jag väl kommer ut, i helgen hoppas jag att väder och vind är med mig.

Publicerad 2026-01-15 17:11 | Läst 939 ggr 5 Kommentera

Granen i blöt

Det är väl annars lutfisken som ska läggas i blöt, på bilden är det dock bara en gren från en gran som hade hamnat i vattnet. I skrivande stund så kommer det något likt snöflingor uppifrån dock ganska blöta sådana. Drömmen om en vit jul lever vidare men jul blir det ju oavsett.

Publicerad 2025-12-23 08:35 | Läst 768 ggr 3 Kommentera
1 2 3 ... 7 Nästa