Naturbilder

Naturbilder dominerar på min blogg men ibland visar jag något annat. Prioriterar bild framför text, bloggen är som en motor för mitt fotograferande.

Jag minns doften

Nu får jag aldrig mer uppleva den här skogen, den som jag vandrat i sen barnsben och som jag fotograferat i så ofta. Alla upptäcktsfärder jag gjort både med och utan kamera. Jag hittade där utantill mina kännetecken tog mig både bort och hem igen, nu är det annorlunda. Men visst minns jag fortfarande doften av skogen, skogen som en gång var.

Publicerad 2026-06-03 16:43 | Läst 802 ggr 6 Kommentera

Det luktade brandrök

Jag kände att det luktade brandrök och efter en stunds vandring förstod jag varför. Uppenbarligen hade det eldats här, jag har ingen aning om orsaken varför det brunnit.

Publicerad 2026-05-21 16:35 | Läst 391 ggr 5 Kommentera

Sista gången

Kanske var det sista gången som jag besökte den här platsen i skogen idag. En plats som jag besökt en hel del och som ofta gett mig energi även att det ser helt energilöst ut så har platsen givit mig mycket. Jag åkte idag ut helt tom på energi, men jag ville ut i skogen där kan jag vara mig själv. Jag mötte olika djur som bor i skogen stannade upp lyssnade och betraktade. Det fyllde upp mig med energi men på vägen hem kände jag ändå att det fanns tankar kvar som gnagde, men det får helt enkelt vara så. Imorgon är en annan dag och det kanske blir en bättre dag.

Publicerad 2026-04-21 20:48 | Läst 1306 ggr 4 Kommentera

Spåren av Dave

Stormen Dave drog fram och i skogen lämnade den många avtryck. Personligen tycker jag inte om blåst speciellt inte stormar, även om Dave var lite lugnare på denna sidan så var det mer än tillräckligt.

Publicerad 2026-04-15 20:55 | Läst 936 ggr 2 Kommentera

I naturen

I naturen slipper jag så mycket annat och mycket annat slipper även mig så det är nog ömsesidigt. Men i naturen känner jag mig alltid välkommen, jag är där som gäst och ska bara ta någon bild eller två.

Publicerad 2026-03-30 17:08 | Läst 760 ggr 7 Kommentera
1 2 3 ... 20 Nästa