Naturbilder
Jag minns doften
Nu får jag aldrig mer uppleva den här skogen, den som jag vandrat i sen barnsben och som jag fotograferat i så ofta. Alla upptäcktsfärder jag gjort både med och utan kamera. Jag hittade där utantill mina kännetecken tog mig både bort och hem igen, nu är det annorlunda. Men visst minns jag fortfarande doften av skogen, skogen som en gång var.
Det är inte lätt
Att hitta motiv på ett kalhygge det är inte så lätt men ibland finns det ett och annat guldkorn kvar och tänk månen blev också med här.
När det blir av
Visst är det så att jag ofta ser motiv när jag är ute men det är inte alltid att jag stannar för att ta en bild på det. Det här trasiga trädet har jag haft span på en längre tid och jag har sett det i olika ljus och årstider. Men så häromdagen körde jag åter igen förbi det men så stannade jag och funderade en stund sen tänkte jag att det får bli ett försök idag, idag ska det ske och det blev en hel del bilder tagna. Tänk att ett trasigt träd kan ha en sån dragningskraft på mig, när jag hade bilderna i kameran och åkte hemåt kändes det på något sätt gott i själen. Tänk det blev äntligen av för vem vet hur det ser ut vid nästa tillfälle, det är inte alltid ett tillfälle kommer igen.
Äppelblommor och nån fluga
Jag tog några bilder på äppelträdet som var i blomning och en fluga verkade också betrakta dom vackra blommorna.








