Naturbilder dominerar på min blogg men ibland visar jag något annat. Prioriterar bild framför text, bloggen är som en motor för mitt fotograferande.

Borgholms slottsruin

Bilder från ett besök på Öland, Borgholms slottsruin och fotodatum var 2015-08-30.

Publicerad 2025-09-12 20:57 | Läst 1344 ggr
alf109 2025-09-12 21:02
Spännande plats!
/Affe
Svar från mojje 2025-09-14 09:44

Tack så mycket Affe, ja det är lite speciellt i dessa gamla ruiner.
pdahlen 2025-09-13 08:03
Gillar den första snyggt utsnitt. Vad kul med en ölandstur
Svar från mojje 2025-09-14 09:46

Tack Peter, det här var ju bilder från en tur 2015. Men det händer att man åker över ibland och tittar till det. Öland är vackert.
Erik Madsen 2025-09-13 10:44
Hej Morgan.
Det där var lite annorlunda bilder än dina - jag gillar dem.
I nummer 1 har du valt en intressant vinkel som fungerar.
I nummer 2 har du valt väggen som en "ledlinje" till ruinen.
Med många vänliga hälsningar från Erik.
Svar från mojje 2025-09-14 09:46

Tack så mycket Erik, du ser ibland har jag lite andra motiv än dom "vanliga".
Vibybo 2025-09-13 15:06
Fin bild den första! Där var jag på skolresa 1962.
Svar från mojje 2025-09-14 09:47

Tack så mycket för din kommentar Stefan, det är dags att du gör ett återbesök nu då.
Turbo56 2025-09-13 15:16
Vackra bilder från en spännande plats.
Svar från mojje 2025-09-14 09:47

Tack så mycket Stefan.
Bjarne 2025-09-13 18:52
Båda bilderna är utmärkt komponerade i ett behagligt mjukt ljus. Den första är ändå häftigast. Vilket perspektiv! Mycket bra sett och fotat.
Hälsningar, Bjarne
Svar från mojje 2025-09-14 09:48

Tack Bjarne man får försöka hitta vinklar som inte är dom allra vanligaste man redan sett.
pisces 2025-09-13 23:12
tror att den översta bilden, by far, är den coolaste bild jag sett från dig. 🤗 superläcker!
Svar från mojje 2025-09-14 09:49

Tack så mycket Malinka det var en snäll kommentar och kul att du gillar den bilden.
sveka 2025-09-15 13:15
Lite sen kommentar, men jag måste instämma i berömmet av den första bilden. Kombinationen av de tre koncentriska cirkellinjerna och uppåtperspektivet är magnifik.
Hälsningar Sven
Svar från mojje 2025-09-16 07:07

Tack så mycket Sven kul att läsa din kommentar. Det är som sagt svårt att få till "nya" bilder på platser som denna.