Annons

köpa D300s i utlandet

Produkter
(logga in för att koppla)

Patrik Liljenberg

Aktiv medlem
Hej

Far min ska åka till Singapore i November, tänkte att han skulle få köpa mig ett objektiv.

Så blev jag sugen på en ny kamera och tänkte en D300s.
Finns det någon nackdel att köpa den där?
Det jag kan komma på själva e just att man inte får med Svensk manual, går det att få tag på i efterhand?

Hej

Far min ska åka till Singapore i November, tänkte att han skulle få köpa mig ett objektiv.

Det jag kan komma på själva e just att man inte får med Svensk manual, går det att få tag på i efterhand?

Du bör också vara medveten om att Nikons garantier på kamerahus enbart gäller i det land där huset köptes.

Hej

Du får ingen garanti här i sverige, så om det händer måste du skicka tillbaka kameran till där du köpte den, vilket kan vara ett problem. Manualen är väl inte något problem egentligen man får ju med en manual på engelska ändå:)

Jag köpte min d300 i hongkong och sparade ett antal sköna tusenlappar som jag kunde lägga på objektiv och blixt istället. Den har ju aldrig krånglat så det känns helt klart bra att ha sparat in de där pengarna. Men om det krånglar blir ju allt så mycket knöligare. Det är bara att väga för och nackdelarna;)

Ok

ska tänka på det, kanske bara få bli lite objuktiv då och kanske blir kameran här hemma.
Får se vad priset blir, mailade precis en stor fotobutik i Singapore och fråga lite om priser, får se om dom svarar.
Jag vill ha en Macro, Zoom & vidvinkel så jag fråga om dessa:
Nikon D300s
Sigma AF 70-200/2,8
Nikon AF 105/2,8G VR macro
Sigma AF 105/2,8 EX macro
Sigma AF 10-20/4-5,6
Sigma Af 12-24f/4,6-5,6

Någon annan som kanske skulle va ett bra tips?

Du bör också vara medveten om att Nikons garantier på kamerahus enbart gäller i det land där huset köptes.

Stämmer inte helt, dock så stämmer det att om du köper kameran i Singapore så gäller inte garantin i Sverige. Dock om du köper kameran från tyskland england etc (EU) så gäller garantin i Sverige.

Jag skicka en fråga till en fotobutik i Singapore igår om lite priser.
Nikon produkter va rätt mycket billigare, tex d300s för 12000 och nikon 105/2,8 för 6000.
Men när de kom till Sigma så var de inte så stor skillnad, 70-200 blev 7500.

Se bara till att köpa kameran i en "ordentlig" butik så att inte lägsta-pris-jakten gör att kameran köps in i en absolut lågprisbutik för fusk förekommer och du kan råka ut för att du får en Nikon-box med någon annan sorts kamera i.

ANNONS