Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad är klockan? Eller skall man säga var är klockan?

Produkter
(logga in för att koppla)

bam21

Aktiv medlem
Jag må säga att hanteringen av tidsangivelsen på Fotosidan nu sker på ett mycket innovativt sätt som dock är lite förvirrande för mig. Vissa forum visar GMT+1 och andra visar GMT+2. Skall nog kunna lära mig leva med detta men jag ber er att inte blanda in någon ytterligare tidszon.

Bättre nu ?

-Thomas

Har inte haft möjlighet att prova men jag tror nog att du har koll på läget.

För din information så upptäckte jag tidigare att ändringen till vintertid inte slog igenom som förväntat. I går lade jag även märke till fenomenet att olika sidor inom forumet hade olika tidszoner. Var ca 23:10 inne på den sida som visar senaste foruminlägg. När jag klickade vidare på ett inlägg med tidsstämpeln 23:05 kom jag in i själva diskussionen där då detta inlägg var daterat 23:05 dagen innan samtidigt som den aktuella tiden enligt denna diskussion var 00:10. Såg motsvarande på den del olika forum under förmiddagen men då detta verkar ha klingat av så får man väl klassificera det som ett ickeproblem.

FS körs på flera maskiner, på en av dom så ställde en cache:n till problemet så den var kvar i vintertid. Därför var det "olika" bereonde på vilken maskin du hamnade på.
-Thomas

ANNONS
Götaplatsens Foto