Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

kommentarstatistik

Produkter
(logga in för att koppla)

Hawkmist

Ny medlem
Hej
Bara en liten fundering, kommenterade 3 bilder i husdjursforumet häromkvällen, o hade då 2 bilder till godo att ladda upp (hade lagt upp en redan) Dan efter hade jag bara en bild till godo, den ena bilden jag hade kommenterat var borttagen från gruppen. Borde inte min kommentar räknats ändå? Annars ska man ju ha lite tur med vilka man kommenterar, så de inte blir borttagna?
Fundersam Linda Anderberg

Kommentera en till bild bara, så får du ladda upp två bilder? Eller är det jättejobbigt att kommentera?

alla taggar utåt är ju alltid ett bra sätt att svara på.
Jag bara undrade. O ja, jag tycker att det är ganska jobbigt att kommentera eftersom jag inte anser mig kompetent att komma med speciellt konstruktiv kritik. Jag försökte som sagt häromkvällen, o tyckte det kändes lite trist att inte alla räknades, speciellt som det var första gången jag försökte. Jag har bara varit med någon vecka på sidan o har hitintills tyckt att det verkar roligt.
Förstår att det är ett problem att det inte kommenteras tillräckligt, o jag lovar att inte fråga nått mer.

alla taggar utåt är ju alltid ett bra sätt att svara på.
Jag bara undrade. [...] jag lovar att inte fråga nått mer.
Välkommen till Fotosidan! Bry dig inte om de som gör pucko-uttalanden! Fotosidan är en bra plats för oss som gillar foto och fototeknik. Det är klart du ska fråga och kommentera! Du kommer att få många fler underligare kommentarer i framtiden. Det bästa är att ignorera dem! (Gör du som jag och tar strid får du bara på skallen själv!)

Jag håller definitivt med dig, din bildkommentar borde räknas, även om bilden senare raderas, men det kanske inte är enkelt att hålla rätt på, rent tekniskt?

Tack! Jag borde kanske varit beredd på ett svar av den här typen, men jag undrade mest tekniskt hur det funkar, är inte mot att kommentera, såklart.

Ber om ursäkt om mitt inlägg uppfattades som provokativt, det var inte min mening. Kändes bara som att det var något trivialt att oroa sig över, när lösningen är så enkel som att bara slänga iväg en kommentar till :)

Alla har kompetensen att kommentera, en kommentar behöver inte handla det minsta om teknik eller liknande saker som man "läser" sig till. Utan den kan likaväl handla om känslan inför en bild, och vad som är rätt och fel angående din känsla inför en bild kan bara du svara på!

Linda, här tycker jag faktiskt att du lyfter en frågeställning som inte ska viftas undan så där bara.
Skulle man ha maximal otur och är alldeles för konstruktiv med förslag på tänkbara justeringar på olika bilder, så finns det faktiskt risk för att bilderna lyfts bort och kommentaren med dem. När sedan kanske en ny version av bilden dyker upp - ja då är kommentaren fortfarande borta.
Det här borde faktiskt tittas på - det är inte bara att haspla ur sig "kommentera en ny bild då" - tiden för aktivitet på FS är för många begränsad. Livet utanför internet har liksom förtur.
Under mina år här på FS har det försvunnit över 1300 av mina givna kommentarer till följd av att bilder blivit raderade.
/Nonno

ANNONS
Götaplatsens Foto