Annons

Varning för Vistaprint!

Produkter
(logga in för att koppla)

KristianV3

Avslutat medlemskap
Jag vet att det finns trådar om detta företag sedan tidigare, men rubrikerna är modell "har du provat" Så jag hoppas ny tråd är befogad...

Morsan bestälde deras gratiskort för en tid sedan och har rekomenderat så idag tänkte jag att nu...
Så jag bestälde deras premium kort 500st då ingår blank yta om man vill ha det. (250st då kostar det extra.) Laddade upp egen bild och lade till svartvit baksida. "Allt" kostar extra.
Priserna är helt OK, fast jag blev besviken när jag kommer till kassan, då tillkommer moms! (Det borde stått någonstanns i början, så man fattar. Nu vet ni!) De är dock ändå billiga, även om det är dålig stil.

OCH här kommer den luriga biten...
EFTER man klickat på "genomför köp" med kort nummer och hela baletten, allt skall vara klart, då...
Efter köpet, istället för en kvittens kommer nya erbjudanden upp, med 10 minuters betänketid. Hade jag klickat på flera visitkort för en mindre peng, hade allt varit OK, men...
Jag klickade på en stämpel, klickade på beställ, i tron att jag skulle få editera vad som skall stå på stämpeln. Men det fick jag inte! 74kr + moms för en stämpel som säger "namn, gata och lägenhets nummer". Postnummer och ort saknas, så den är helt värdelös.

Jag hittar efter lite trixande ett formulär där man kan fylla i om man vill anulera... Fast bara med en medelande ruta, inte ett allternativ att faktiskt anulera bestälningen.
Skriver till dem. Strax efter får jag e-post att bestälningen MED stämpeln är på "G"...

Loggar in på banken och kollar, de har reserverat pengar först för den ursprungliga bestälningen på ca 400, sedan för en bestälning till på (Den med stämpeln) på nästan 500 till.

Skulle jag bara haft en tusing på kontot, hade jag nu bara haft tillgång till en hundralapp i helgen..?

Så en varning för:

1. Uppger priser utan moms.
2. Stressar till ytterligare köp, efter avslutad transaktion!
3. Reserverar pengar från ditt konto de inte har rätt till!
4. 020 nummer endast på engelska, stängd på helgen. (OK jag kräver inte att de skall ha manuell betjäning dygnet runt.) och ingen chans att anulera...


Skall bli spännande att se hur korten blir, och hur det går med stämpeln. OCH hur länge de reserverar dubbelt på mitt konto.

Jag återkommer med fortsätning när jag har nått att berätta.


/Kristian.
 

MegaMike

Aktiv medlem
Upplevde ungefär samma sak som du och dessvärre ser korten ut som skit med stort S. Använder bara M-Kopia i Stockholm nu för tiden, klockren kvalité fast klart dyrare än vistaprint. Man kan bara inte ge ut kort som ser ut som skit till kunder mm.
 

Joel.S

Aktiv medlem
Upplevde ungefär samma sak som du och dessvärre ser korten ut som skit med stort S. Använder bara M-Kopia i Stockholm nu för tiden, klockren kvalité fast klart dyrare än vistaprint. Man kan bara inte ge ut kort som ser ut som skit till kunder mm.
Jag upplever inte alls att korten jag har beställt i omgångar från vistaprint ser ut som skit. Tvärtom, dom är har varit mycket bra! Vad är det som är dåligt med dom?
 

iSolen.se

Guest
Upplevde ungefär samma sak som du och dessvärre ser korten ut som skit med stort S. Använder bara M-Kopia i Stockholm nu för tiden, klockren kvalité fast klart dyrare än vistaprint. Man kan bara inte ge ut kort som ser ut som skit till kunder mm.
Sajten suger och allt snack om gratis är förstås bullsh-t. Det är otroligt lätt göra fel och man har inte koll på beställningen som dessutom är svår att ändra. Priset kommer så sent att man när man investerat massa tid att man tycker tvåhundra extra är värt det för att slippa göra om samma sak på en annan sajt.

Men kvaliten var bra och om man låter bli att nappa på deras expressdelivery är man nöjd med leveranstiden som bara är någon dag trots att man valt långsammaste varianten.
 

KristianV3

Avslutat medlemskap
Jag upplever inte alls att korten jag har beställt i omgångar från vistaprint ser ut som skit. Tvärtom, dom är har varit mycket bra! Vad är det som är dåligt med dom?
Tjahh!
Jag hoppas visitkorten är OK, även om jag blir blåst på en värdelös stämpel, så landar notan på under 500, det är billigare än någon annan.
Men nått som stör mig något oerhört är att de i nuläget har reserverat närmare 900 på mitt konto, fast jag bara beställt varor från dem för under 500. OCH DET ÄT SNUDD PÅ KRIMINELLT!

Nu går det ingen nöd på mig idag.
Jag råkade på detta en annan gång, när jag hyrde bil i USA, hyrbolaget reserverade ca 10 lök extra från mitt kort, och då satte det käppar i hjulen för min semmester. Det är anledningen till att jag reagerar så starkt på detta tilltag. Men det är OT.
 

KristianV3

Avslutat medlemskap
Sajten suger och allt snack om gratis är förstås bullsh-t. Det är otroligt lätt göra fel och man har inte koll på beställningen som dessutom är svår att ändra. Priset kommer så sent att man när man investerat massa tid att man tycker tvåhundra extra är värt det för att slippa göra om samma sak på en annan sajt.

Men kvaliten var bra och om man låter bli att nappa på deras expressdelivery är man nöjd med leveranstiden som bara är någon dag trots att man valt långsammaste varianten.
Morsan bestälde gratis-korten. Hon betalade bara för frakten. Korten är tunna (Hon kunde printat ut dem på lite tjockare papper hemma, själv.) och det står vistaprint på baksidan. Men det täcker hennes behov, så det är helt OK.

Jag räknade och hoppades också lite grann på att långsammaste leveransen inte tar tre veckor. Valde den.
 

iSolen.se

Guest
Morsan bestälde gratis-korten. Hon betalade bara för frakten. Korten är tunna (Hon kunde printat ut dem på lite tjockare papper hemma, själv.) och det står vistaprint på baksidan. Men det täcker hennes behov, så det är helt OK.

Jag räknade och hoppades också lite grann på att långsammaste leveransen inte tar tre veckor. Valde den.
Mina var på vanligare tjockt kortpapper och någon reklam var det inte. Fick väl 200st för under trehundra kr men jag beställde inget extra alls (egen design på kortet förstås) och tog långsam leverans.

I parentes sagt fick jag gratis 200 dubbelsidiga kort från istockphoto (där jag säljer bilder) inklusive allt med egna motiv (50 olika) och trodde det skulle dyka upp någon dold avgift. Sajten är kanadensisk men korten kom från Nya Zealand.
 

lofling

Aktiv medlem
Jag råkade på detta en annan gång, när jag hyrde bil i USA, hyrbolaget reserverade ca 10 lök extra från mitt kort, och då satte det käppar i hjulen för min semmester. Det är anledningen till att jag reagerar så starkt på detta tilltag. Men det är OT.
OT: Det brukar vara väldigt vanligt i USA, eftersom i princip alla där använder kreditkort. Deposition kallas det tror jag.
 

1337_

Aktiv medlem
OT: Kör med Amex, obegränsad kredit, i USA.
Shit :D då kan du väl köpa i princip vad du vill :D hehe fan jag skulle köpa mig en riktigt grymt bil och kör runt lite :D


Inte bättre beställa utomlands då, Man kan designa hur man vill (än att bara ha kvadrat visitkort) och blir hur snygg som helst.
 

Danlo

Avslutat medlemskap
Jag beställde visitkort, blanka på ena sidan och matt på baksidan. Framsidan och baksidan var exakt samma färgvärde (kolsvart bkg+logga) när jag laddade upp dom. När visitkorten kom så var framsidan mörk-lila, inte svart.. *suck*

Fan i helvete att jag inte gick till ett proffsigt företag!!


ORKAR INTE MED SÅNT HÄR!

Pengarna i sjön.. lär ju aldrig kunna få tillbaka pengarna heller med tanke på hur krångliga dom enligt rykte ska vara på vistaprint.. Inte är det väl värt det heller med tanke på fraktkostnad tillbaka till Nederländerna.. FAN!
 

iSolen.se

Guest
Jag beställde visitkort, blanka på ena sidan och matt på baksidan. Framsidan och baksidan var exakt samma färgvärde (kolsvart bkg+logga) när jag laddade upp dom. När visitkorten kom så var framsidan mörk-lila, inte svart.. *suck*

Fan i helvete att jag inte gick till ett proffsigt företag!!


ORKAR INTE MED SÅNT HÄR!

Pengarna i sjön.. lär ju aldrig kunna få tillbaka pengarna heller med tanke på hur krångliga dom enligt rykte ska vara på vistaprint.. Inte är det väl värt det heller med tanke på fraktkostnad tillbaka till Nederländerna.. FAN!
klart du ska reklamera.
 
Beställde julkort därifrån.
Kvaliteten var urusel och bilderna var skrapade. Hälften av bilderna var så dåliga att vi man inte ens vill skicka dem till en släking man tycker mindre om.
Kommer aldrig mer anlita Vistaprint
 

KristianV3

Avslutat medlemskap
Just nu, spammar de mig med erbjudanden. Inte ett ord om min reklamation ang stämpeln.

75% rabatt på flera visitkort.
Mao, om ni skall beställa, gör inte som jag, och beställ 500st, utan ta minimum kvantitét först, sedan är det bara att köra på dessa rabatt erbjudanden för att "bosta" upp antalet till vad ni igentligen ville ha.

Återkommer med info angående leverans, reklamation och kvalité.

/Kristian.
 

magnur

Aktiv medlem
Testade gratisvarianten av visitkort. Mest på skoj för att se hur det blev. Det jag mest ogillar är att Vistaprint skickar en jefla massa erbjudanden hela tiden. Nu har jag förhoppningsvis stoppat detta.
 

KristianV3

Avslutat medlemskap
Testade gratisvarianten av visitkort. Mest på skoj för att se hur det blev. Det jag mest ogillar är att Vistaprint skickar en jefla massa erbjudanden hela tiden. Nu har jag förhoppningsvis stoppat detta.
Bara att lägga i spam-filtret när jag trötnat. Just nu är jag mest nyfiken på vad som händer. Kvalitét på korten och ifall de gör rätt för sig angående min värdelösa stämpel. (Ingen större skada sked, kostade en hundring. = Läro pengar.)
 

MrLobo

Aktiv medlem
Nöjd...

Jag har nu beställt från vistaprint två gånger och även om dom är rätt omständiga och priset med moms inte kommer upp förän i slutet så måste jag säga att jag är helt nöjd med mina kort. Jag tycker nog att när man hoppar på en sån här "gratis" sida får man nästan räkna med att dom tänker göra så mycket reklam för sig själv och försöka sälja på en så många "extras" som möjligt. Men eftersom jag visste vad jag ville ha och höll mig till bara det tyckte jag inte det var mer omständigt än att det var värt det.,(kan tilläggas att lokala tryckeriet var imponerad över både kvalitet och pris).

//Rickard
 

Gomer

Aktiv medlem
Du har helt rätt, rörig och stökig men priserna verkar ganska spännande.
Var väldigt nära att beställa en ångbåtskalender från dom eftersom kalenderpriserna är i det närmaste oslagbara.
Nu blev det inte så i år men visitkorten håller på att sina så jag tänker testa dom under våren.
Funkar det blir det vykort i A5
Deras priser på vykort och posters är inte heller fel.
Visade min vanliga tryckare prislistan som kom med posten, hans kommentar
Dom måste ta mig F...n stjäla pappret :-D
Om det är någon som testar före mig kan ni väl köra en tråd i ämnet.
Jag lovar att lämna besked när visitkorten landat.
Ha det
G
 
ANNONS