Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lagra bilder på externs minne. Lightroom

Produkter
(logga in för att koppla)

Naemi77

Aktiv medlem
Min dator kraschar allt för ofta för att spara alla mina bilder på dess hårddisk. Jag testar nu lightoom testversion och undrar hur man kan få bilderna att lagras på ett usb/extern hårddisk. Undara också om datorn kan bli seg av denna metod.

Tacksam för tips! :)

Var du sparar dina bilder behöver inte ha med Lightroom att göra.

Du kan spara bilderna direkt på en USB-disk och sen säga åt LR att importera dem och låta dem ligga kvar där.

eller

Du kan spara bilderna direkt på en USB-disk och sen säga åt LR att importera dem och samtidigt flytta/kopiera dem till en annan plats.

En USB-disk brukar vara långsammare än en intern disk, men hur det upplevs beror även på många andra faktorer som datorns minne, processor, antal bilder m.m.

Var du sparar dina bilder behöver inte ha med Lightroom att göra.

Du kan spara bilderna direkt på en USB-disk och sen säga åt LR att importera dem och låta dem ligga kvar där.

eller

Du kan spara bilderna direkt på en USB-disk och sen säga åt LR att importera dem och samtidigt flytta/kopiera dem till en annan plats.

En USB-disk brukar vara långsammare än en intern disk, men hur det upplevs beror även på många andra faktorer som datorns minne, processor, antal bilder m.m.

Tack :) men...fick en chock när jag såg vad priset låg på för lightroom. ca 3000 kr. Finns det liknande program som kan rekomenderas?

ANNONS
Götaplatsens Foto