Annons

Fel i uppdatering av kommentar

Produkter
(logga in för att koppla)

Sten E

Aktiv medlem
Till Fotosidan.

Jag lade upp en kommentar till en bild i Landskapspoolen för att själv kunna lägga in en bild i den poolen. Kommentaren finns vid bilden, men i översikten över Landskapspoolen stor det fortfarande "Bli först att kommentera", och jag kan inte heller lägga in min egen bild i poolen.

För övring tycker jag att det borde finnas en tydlig meny för kontakt med Fotosidan och för anmälan av fel.

M v h Sten Edebäck

Nu står det 1 kommentar under. Huruvida du kan lägga in en bild kan jag förstås inte svara på.

Fotosidans servrar mellanlagrar information för att förbättra prestanda/minska lasten vilket också gör att vissa saker inte uppdateras omedelbart. Det kan alltså ta en stund innan en del saker slår igenom.

Ja Martin har rätt där - vissa, men inte allla sidor, har en sk cachning på slaget för att slippa slå upp all information ur databasen varje gång. Gruppernas förstasidor är sådana, jag antar det var där du tittade?

Längst ner på varje sida finns en list med information om Fotosidan, kontaktfunktion och lite sådant.

Ja Martin har rätt där - vissa, men inte allla sidor, har en sk cachning på slaget för att slippa slå upp all information ur databasen varje gång. Gruppernas förstasidor är sådana, jag antar det var där du tittade?

Längst ner på varje sida finns en list med information om Fotosidan, kontaktfunktion och lite sådant.

Hej Christer!

Ja, det var gruppen Landskaps förstasida, som jag tittade på. Den bild som jag kommenterade hade nu senare på förstasidan fått informationen "1 kommentar" vilket är riktigt. Det gick dock fortfarande inte att lägga in en egen bild för mig. Jag kommenterade därför en bild till, och kommentaren kom in vid bilden, men på förstasidan står det "Bli först att kommentera", och jag kan inte lägga in min egen bild.
Jag tror att man får överväga effekterna av cachning för användarna. Det är ju rimligt att en användare ska kunna utföra önskade aktiviteter.

För övrigt så ser jag nu "Kontakta oss" längst ner på sidan. Bra att funktionen finns.

M v h Sten

Hej Christer!
Det gick dock fortfarande inte att lägga in en egen bild för mig. Jag kommenterade därför en bild till, och kommentaren kom in vid bilden, men på förstasidan står det "Bli först att kommentera", och jag kan inte lägga in min egen bild.
Att själva visningen av antal kommentarer cachas styr inte den där regeln om kommentarer vs bilder, det räknas direkt.

När du försöker lägga in en bild, vad står i felmeddelandet du får?

Att själva visningen av antal kommentarer cachas styr inte den där regeln om kommentarer vs bilder, det räknas direkt.

När du försöker lägga in en bild, vad står i felmeddelandet du får?

När jag försöker lägga in en bild så kräver systemet att jag först kommenterar en bild fastän jag nyss har gjort det.
Efter en viss tid - jag vet inte hur lång men i alla fall längre än en kvart - så kan jag dock lägga in en bild, och då visas också vid den bild som jag kommenterade att den har fått en kommentar.

ANNONS
Götaplatsens Foto