Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Mac till PC

Produkter
(logga in för att koppla)

Cronholm

Aktiv medlem
Jag redigerar och lagrar mina bilder på Mac och behöver nu föra över en del bilder till en PC. Försökte med ett UBS minne men det funkar tydligen inte. I vart fall ville PCn inte känna igen filerna. Är det någon här som kan tipsa om UBSen skall formateras på visst sätt eller vad det beror på.

Jag redigerar och lagrar mina bilder på Mac och behöver nu föra över en del bilder till en PC. Försökte med ett UBS minne men det funkar tydligen inte. I vart fall ville PCn inte känna igen filerna. Är det någon här som kan tipsa om UBSen skall formateras på visst sätt eller vad det beror på.
ska windows kunna läsa minnet måste det vara formaterat som fat32 eller ntfs; kan du se innehållet på minnet i windows är det inte det som är problemet.
Vilket filformat är bilderna sparade i?

ska windows kunna läsa minnet måste det vara formaterat som fat32 eller ntfs; kan du se innehållet på minnet i windows är det inte det som är problemet.
Vilket filformat är bilderna sparade i?

Jag kan läsa innehållet på minnet i Windows.

JPG

Hur formaterar man fat32 resp ntfs?

Senast ändrad:
Windows måste ha filändelser, det behöver inte Mac. Så se till att du har dom med så att Windowsmaskinen känner igen filen

Sorry, jag är otydlig.. :)

Efternamnet på filen se till att det står filnamn.jpg

Mac klarar av att läsa filer utan *.jpg men det klarar inte windows

mvh

Fungerade det?

Om "filnamnet" saknas så räcker det att du skriver till det i filen. Du behöver inte spara om och greja dig

ANNONS
Götaplatsens Foto