Annons

överföra endast märkta bilder

Produkter
(logga in för att koppla)

Drogen

Aktiv medlem
Finns det något program där man kan välja att endast överföra bilder från en kamera som är märkta på något sätt? Jag vet att Photo Mechanic kan överföra alla eller endast låsta bilder. I min 7D kan jag låsa eller betygsätta (1-5) direkt i kameran. Finns det något alternativ (gärna gratis) som klarar att plocka endast låsta eller betygsatta bilder?

Picasa

Picasa kan importera endast de bilder du önskar från minneskortet. Välj importera, markera de bilder som du önskar ladda in och importera. Det sparar både tid och utrymme, dessutom gratis:)

Jag använder Lightroom och där kan jag också välja vilka bilder jag vill överföra i mjukvaran. Men jag vill göra urvalet redan i kameran. När jag gör t.ex. en fotbollsmatch och ska ladda upp fem bilder i pausen så vill jag ha urvalet klart när jag pluggar in minneskortet.

Jag har ingen installation av EOS Utilitys här men jag har studerat manualen lite. Under "Download selected images" finns ett alternativ som kallas "select images by condition". Kan man hoppas på att det gåt att välja endast låsta eller betygsatta bilder där?

Dpp

Finns det något program där man kan välja att endast överföra bilder från en kamera som är märkta på något sätt? Jag vet att Photo Mechanic kan överföra alla eller endast låsta bilder. I min 7D kan jag låsa eller betygsätta (1-5) direkt i kameran. Finns det något alternativ (gärna gratis) som klarar att plocka endast låsta eller betygsatta bilder?