Annons

Pinsam fråga, men var är vitbalanspipetten?

Produkter
(logga in för att koppla)

MatsÅ

Aktiv medlem
Hej! Är ny i lightroom och skulle redigera, på något mystiskt vis klickade jag på något på högra verktygslådan så att vitbalanspipetten försvann, dessutom drar jag i exponeringsreglaget så händer inget nu, som det gjorde innan. Jag bli galen, finns där ingen återställning??
 

Vassius

Aktiv medlem
Hej! Är ny i lightroom och skulle redigera, på något mystiskt vis klickade jag på något på högra verktygslådan så att vitbalanspipetten försvann, dessutom drar jag i exponeringsreglaget så händer inget nu, som det gjorde innan.
Har du råkat aktivera justeringspenseln? Den öppnar en ny panel med reglage som bara påverkar den delen av bilden du har "målat" i. Den puttar även ner de ordinarie reglagen (inkl. pipetten) utanför bild om man inte har en stor skärm.
Klicka bara på penselikonen ovanför verktygspanelen igen för att avaktivera. Eller tryck 'K'.
 

MatsÅ

Aktiv medlem
Har du råkat aktivera justeringspenseln? Den öppnar en ny panel med reglage som bara påverkar den delen av bilden du har "målat" i. Den puttar även ner de ordinarie reglagen (inkl. pipetten) utanför bild om man inte har en stor skärm.
Klicka bara på penselikonen ovanför verktygspanelen igen för att avaktivera. Eller tryck 'K'.
aa tack, var rädd att världen skulle missa mina fantastiska foton. Ja världen hade gått undan för mina foton är bäst. Och sedan vaknade jag….


Men tusen tack
 
ANNONS