Annons

Näthårddisk

Produkter
(logga in för att koppla)

admanus

Avslutat medlemskap
Hallå!
Jag har försökt läsa mig till om mina funderingar på nätet men finner inga svar.
En disk i min NAS har havererat och idén har väckts att skrota densamma och istället lagra allt på nätet via molntjänst eller dylikt. MEN... finns ens funktionen, att näthårddisken fungerar på samma sätt som en fysisk lokal disk? Under förutsättning att man har en nätverksanslutning naturligtvis. Kan man koppla den mot Lightroom på samma sätt som man gjort med nuvarande NAS?

Vidare behöver jag åtminstone 2 TB men det tycks bara levereras maximalt 1 TB.

Tacksam om någon har svar på mina frågor.

/ Peter

Onedrive ligger som en katalog på din hårddisk.

Nu har jag inte använt andra alternativ på länge, men jag gissar att de flesta andra och kan eller gör likadan integration.

Onedrive ligger som en katalog på din hårddisk.

Nu har jag inte använt andra alternativ på länge, men jag gissar att de flesta andra och kan eller gör likadan integration.

Det är en katalog på hårddisken och synkar mot molnet. Det är alltså inte en extern lagring utan en spegling av det man lagrar lokalt. Därmed är det inte vad trådskaparen efterfrågar.

Det är en katalog på hårddisken och synkar mot molnet. Det är alltså inte en extern lagring utan en spegling av det man lagrar lokalt. Därmed är det inte vad trådskaparen efterfrågar.

Ja, jag upptäckte att Ondrive inte längra kan ha "online" filer, alltså filer som bara finns på molnet och inte som en kopia lokalt fast fortfarande åtkomst till dem. Det förändrades tydligen med Windows 10.

En sätt att gå runt det med Onedrive, om än bökigt.

http://www.laptopmag.com/articles/map-onedrive-network-drive

ANNONS
Götaplatsens Foto