J O Härnström
Aktiv medlem
Hej.
Vad är det som gäller egentligen, kan man undra.
Enligt e-global så skulle Canon RF 24-105 f4 finnas hemma på lager.
Ett tryck på köpknappen den 11/10 resulterar i följande meddelande:
"Thank you for shopping at eGlobal Central! We have received and are now processing your order.
If you are checking out by credit card, the payment is only authorized at the moment and the funds are not captured yet. The authorization may be released after 10 days without any payment processed. However, we may capture your payment in between or after this period when we process the shipment of your order. Please kindly note that this is not a duplicate transaction, and a new payment authorization may occur."
Det går några dagar och den 15/10 kommer ett nytt meddelande:
"We sent you this email to inform your order has been cancelled due to one of below reason(s).
Have a lovely day ahead."
Varpå jag mailar dem och ber dem betala tillbaka vad de preliminärt dragit på mitt konto.
Får följande svar idag 16/10:
"Dear Customer,
Greetings from eGlobal Central!
Please be kindly informed, that the item you have ordered has run out of stock and we won't have this item any soon
We tried to get from suppliers, but they could not give us possible restock dates
Your order was cancelled and the amount will be visible on your credit card within 5-7 days
We would like to apologize that we could not fulfill your order
Should you have any further inquiries, please feel free to contact us."
Jag var i kontakt med min bank igår och frågade vad som gäller och får då besked att säljaren kan bara hålla dragningen i 5 dagar från beställningsdagen (11/10)
Men nu är pengarna låsta ytterligare 5-7 dagar, alltså totalt 10-12 dagar från beställningen.
Jag är ingen stjärna på avtal och ekonomiska transaktioner men tycker att detta luktar bondfångeri.
Misstankar om att säljaren kan uttnyttja mina pengar under dessa dagar dyker upp i min annars ganska tomma skalle.
PS. Objektivet verkar vara slutsålt på många ställen. Möjligen covid-effekt eller sug efter gluggen eftersom nya kamerahus har lanserats. DS.
Ha en bra dag och lycka till med bildskapandet.
Janne
Vad är det som gäller egentligen, kan man undra.
Enligt e-global så skulle Canon RF 24-105 f4 finnas hemma på lager.
Ett tryck på köpknappen den 11/10 resulterar i följande meddelande:
"Thank you for shopping at eGlobal Central! We have received and are now processing your order.
If you are checking out by credit card, the payment is only authorized at the moment and the funds are not captured yet. The authorization may be released after 10 days without any payment processed. However, we may capture your payment in between or after this period when we process the shipment of your order. Please kindly note that this is not a duplicate transaction, and a new payment authorization may occur."
Det går några dagar och den 15/10 kommer ett nytt meddelande:
"We sent you this email to inform your order has been cancelled due to one of below reason(s).
- As per you request – We do understand your concerns and look forward to have you back.
- Incomplete payment – Please place your order again by using our alternative payment gateway - credit/debit card.
- Unavailability of stock – We didn’t want you to wait for longer time.
- Unable to complete security verification within 5 working days.
- No response to our emails – We’d love to hear back from you!
Have a lovely day ahead."
Varpå jag mailar dem och ber dem betala tillbaka vad de preliminärt dragit på mitt konto.
Får följande svar idag 16/10:
"Dear Customer,
Greetings from eGlobal Central!
Please be kindly informed, that the item you have ordered has run out of stock and we won't have this item any soon
We tried to get from suppliers, but they could not give us possible restock dates
Your order was cancelled and the amount will be visible on your credit card within 5-7 days
We would like to apologize that we could not fulfill your order
Should you have any further inquiries, please feel free to contact us."
Jag var i kontakt med min bank igår och frågade vad som gäller och får då besked att säljaren kan bara hålla dragningen i 5 dagar från beställningsdagen (11/10)
Men nu är pengarna låsta ytterligare 5-7 dagar, alltså totalt 10-12 dagar från beställningen.
Jag är ingen stjärna på avtal och ekonomiska transaktioner men tycker att detta luktar bondfångeri.
Misstankar om att säljaren kan uttnyttja mina pengar under dessa dagar dyker upp i min annars ganska tomma skalle.
PS. Objektivet verkar vara slutsålt på många ställen. Möjligen covid-effekt eller sug efter gluggen eftersom nya kamerahus har lanserats. DS.
Ha en bra dag och lycka till med bildskapandet.
Janne