Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ändra utlösningsfunktion via meny, möjligt på D80?

Produkter
(logga in för att koppla)

kmsellin

Aktiv medlem
Hej,

Jag har en fråga om nån som har en D80 vet hur man kan ändra till 10 sek utlösningstid via menyn? Saken är den att jag fotar under vattnet och knappen för att ställa detta normal kommer jag inte åt i huset. Så jag skulle vilja kunna göra detta via menyn..

Detta för att sätta kameran på stativ på botten och fota exempelvis vrak med långa slutartider.

Tacksam för svar.

du får ändra så att du ser alla manyval först. Finns ju som orginal inställt att bara visa det vanligaste. När du får upp alla manyval så hittar du så du kan ändra självutlösaren till 2s 5s 10s 20s osv :) Hänger du med?

Var gör jag det

Hej,

Skönt att det går att lösa. Men hur gör jag den ändringen? har tyvärr bruksanvisningen nerpackad efter flytten..

kmsellin skrev:
hur man kan ändra till 10 sek utlösningstid via menyn?

Ändra utlösningstid? Vad var det Magnus Uggla sjöng: fyra sekunder! Min fru brukar klaga på att jag borde ändra min utlösningstid....

Sorry kunde vara inte låta bli.....

Gå in i setup-meyn.
sen "CSM-/inställnin.meny" och där väljer du "Full".

Sen under CUSTOMMENY har du på nr 29 Självutlösare...Hänger du med?

ANNONS
Götaplatsens Foto