Annons

Öpna Kodak Photo CD

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har för mig att det bara är att öppna dem med Photoshop men har för mig att man får en fråga om upplösning eller nåt sånt.. (Kommer inte ihåg riktigt, sitter på jobbet nu så jag kan inte kolla.)

Och inga *.jpg filer på mina Kodak PhotoCD-skivor heller, du (Robin) kanske tänker på PictureCD, kanske var så med dem..(?)

/Benny

BempaS skrev:
Jag har för mig att det bara är att öppna dem med Photoshop men har för mig att man får en fråga om upplösning eller nåt sånt.. (Kommer inte ihåg riktigt, sitter på jobbet nu så jag kan inte kolla.)

Och inga *.jpg filer på mina Kodak PhotoCD-skivor heller, du (Robin) kanske tänker på PictureCD, kanske var så med dem..(?)

/Benny
min kodak cd var bara ett år gammal

Robin, Picture CD är Kodaks konsumentformat, det har inget med åldern att göra. Photo CD var dyrare skanningar främst riktade till yrkesfotografer.

Andreas, vilken version av Photoshop har du? Finns PCD som valbart format i öppnadialogen? Det finns i alla fall i CS2 och såvitt jag kan minnas har det funnits där i många versioner tillbaka.

jimh skrev:
Robin, Picture CD är Kodaks konsumentformat, det har inget med åldern att göra. Photo CD var dyrare skanningar främst riktade till yrkesfotografer.
Förr fanns det två Photo CD-format. Photo CD som man kunde få när man framkallade sina filmer hos Kodak och Pro Photo CD som producerades av proffslabben. Picture CD ersatte sedan produkten Photo CD.

Vanliga Photo CD innehöll 5 olika upplösningar. Pro Photo CD innehöll även en sjätte.

ANNONS
Götaplatsens Foto