Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Öpna Kodak Photo CD
- Trådstartare NalliZ
- Start datum
NalliZ
Aktiv medlem
Robin Gyllander skrev:
Jag brukar köra utforska och sedan ligger det jpg filer i någon mapp
Liger självklart inga *.jpg filer på skivan
BempaS
Aktiv medlem
Jag har för mig att det bara är att öppna dem med Photoshop men har för mig att man får en fråga om upplösning eller nåt sånt.. (Kommer inte ihåg riktigt, sitter på jobbet nu så jag kan inte kolla.)
Och inga *.jpg filer på mina Kodak PhotoCD-skivor heller, du (Robin) kanske tänker på PictureCD, kanske var så med dem..(?)
/Benny
Och inga *.jpg filer på mina Kodak PhotoCD-skivor heller, du (Robin) kanske tänker på PictureCD, kanske var så med dem..(?)
/Benny
RG
Avslutat medlemskap
min kodak cd var bara ett år gammalBempaS skrev:
Jag har för mig att det bara är att öppna dem med Photoshop men har för mig att man får en fråga om upplösning eller nåt sånt.. (Kommer inte ihåg riktigt, sitter på jobbet nu så jag kan inte kolla.)
/Benny
Robin, Picture CD är Kodaks konsumentformat, det har inget med åldern att göra. Photo CD var dyrare skanningar främst riktade till yrkesfotografer.
Andreas, vilken version av Photoshop har du? Finns PCD som valbart format i öppnadialogen? Det finns i alla fall i CS2 och såvitt jag kan minnas har det funnits där i många versioner tillbaka.
Andreas, vilken version av Photoshop har du? Finns PCD som valbart format i öppnadialogen? Det finns i alla fall i CS2 och såvitt jag kan minnas har det funnits där i många versioner tillbaka.
NalliZ
Aktiv medlem
Kollade på min men det verkar inte finnas på min engelska utgåvan.
PerFogelberg
Aktiv medlem
Nu har jag bara den svenska skivan. Där finns den enligt ovanstående. Jag har svårt att tro att motsvarande inte finns för den engelskaspråkiga delen av världen.NalliZ skrev:
Kollade på min men det verkar inte finnas på min engelska utgåvan.
PerFogelberg
Aktiv medlem
Förr fanns det två Photo CD-format. Photo CD som man kunde få när man framkallade sina filmer hos Kodak och Pro Photo CD som producerades av proffslabben. Picture CD ersatte sedan produkten Photo CD.jimh skrev:
Robin, Picture CD är Kodaks konsumentformat, det har inget med åldern att göra. Photo CD var dyrare skanningar främst riktade till yrkesfotografer.
Vanliga Photo CD innehöll 5 olika upplösningar. Pro Photo CD innehöll även en sjätte.