Annons

16-35, 17-40 eller annat?

Produkter
(logga in för att koppla)

vbg_snake

Aktiv medlem
Hej,

Står i valet och kvalet med att köpa ett objektiv nu sedan mitt förra bara ramlade isär.

Det står mellan 17-40 eller 16-35, egentligen är väl 17-40 mest intressant men vad finns det för andra objektiv?

egentligen är jag väl bara intresserad av canons L-optik då jag har bra erfarenhet av dessa. priset bör inte ligga över 8000 (köper alltid begagnat)

Jag har oftast varit emot zoomobjektiv då jag alltid kört med fasta. Vad finns det för bra fasta objektiv för fotografering av landskap / porträtt? MvH
Martin

Varför inte ett 17-55?

Det finns inte många vettiga anledningar till att välja något av det du nämnt istället för en 17-55/2.8 IS om du har en cropkamera.

Senast ändrad:
Hade tidigare ett 17-40 som satt på min 30D. Var sjukt nöjd!
Upplevde det aldrig för mörkt. Och när jag väl gjorde det hade iaf inte 2,8 räckt till.

Köp ett 17-40 och lägg mellanskillnaden på något roligt. Du kommer inte att bli missnöjd =)

Jag har en 17-40/4L, den är väldigt trevlig på en 1.6x kamera, ingen vinjettering eller brist på kantskärpa.

Jag skulle förvisso gärna ha ett steg ljusare, men tillsvidare så hänger den med, jag har haft den i 4 år, så man får nog säga att jag är rätt nöjd.

ANNONS
Götaplatsens Foto