Annons

20D + usb 2.0

Produkter
(logga in för att koppla)

Joakim A

Aktiv medlem
Har inte lyckats finna något om 20D och dess USB 2.0-gränssnitt.. är detta snabbare än 300D?

Funderar på att uppgradera mig efter en hel vecka *haha*. Inte för att jag är missnöjd, utan för att jag ser fler möjligheter..

Någon som har gjort likadant?

// Jocke

froderberg skrev:
Eos 300D har USB 1.1 och 20D USB 2.0

Oftast klarar inte maskinen 480 Mbit
/sek, så är det tex till flashminnen man trycker in i datorn och vill få upp i 480 Mbit/sek, alltså runt 60 MB/sek. Om kameran klarar 12 MB/sek (Ultrakorten) så är i alla fall jag nöjd om du säger det Magnus.

// Jocke

För att vara riktigt tydlig så har 20D USB 2.0 High Speed, vilket är inte är samma sak som USB 2.0 Full Speed (som däremot är samma som 1.1)

Det gäller att vara på sin vakt när man frågar. Nikon D70 är USB 2.0 men bara Full Speed dvs i princip 1.1.

--jalle

froderberg skrev:
Eos 300D har USB 1.1 och 20D USB 2.0

Som kuriosa kan jag berätta att ett stort skolfotoföretag byter alla sina D60 och 10D mot 20D av den enda anledningen att 20D har USB 2.0 High Speed. De fotograferar nämligen direkt uppkopplade mot en laptop in i ett specialprogram och överföringshastigheten har varit ett stort problem.

Men Jocke... Redan "tröttnat"?! ;) Ajaj... A2 & Z3-tankarna är lååångt borta. :)

/Karin & *ist'en som ska ge sig ut på forsfotning nu "mitt-i-natten"...

snysop skrev:
Men Jocke... Redan "tröttnat"?! ;) Ajaj... A2 & Z3-tankarna är lååångt borta. :)

/Karin & *ist'en som ska ge sig ut på forsfotning nu "mitt-i-natten"...

Haha, tröttnat och tröttnat ;) Kan man få något ännu bättre ska man väl ta chansen? Lycka till ikväll! Mejla mig länken sen till sidan igen.. när du lagt upp mer dvs.. :)

// Jocke

Joakim A skrev:
Haha, tröttnat och tröttnat ;) Kan man få något ännu bättre ska man väl ta chansen? Lycka till ikväll! Mejla mig länken sen till sidan igen.. när du lagt upp mer dvs.. :)

// Jocke

Självklart! Endast det bästa är gott nog! :D Iaf om man får en bra deal så plånboken inte blir _helt_ utmattad. :)

/K

PS Hemsidelänken finns på min profil. Var vid forsen tidigare idag och men vill fota när den är upplyst. Sorry, nu är det slut med OT... :) DS

ANNONS
Götaplatsens Foto