Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
20D + usb 2.0
- Trådstartare Joakim A
- Start datum
froderberg
Aktiv medlem
Eos 300D har USB 1.1 och 20D USB 2.0
Joakim A
Aktiv medlem
froderberg skrev:
Oftast klarar inte maskinen 480 Mbit
/sek, så är det tex till flashminnen man trycker in i datorn och vill få upp i 480 Mbit/sek, alltså runt 60 MB/sek. Om kameran klarar 12 MB/sek (Ultrakorten) så är i alla fall jag nöjd om du säger det Magnus.
// Jocke
JalleS
Aktiv medlem
För att vara riktigt tydlig så har 20D USB 2.0 High Speed, vilket är inte är samma sak som USB 2.0 Full Speed (som däremot är samma som 1.1)
Det gäller att vara på sin vakt när man frågar. Nikon D70 är USB 2.0 men bara Full Speed dvs i princip 1.1.
--jalle
Det gäller att vara på sin vakt när man frågar. Nikon D70 är USB 2.0 men bara Full Speed dvs i princip 1.1.
--jalle
froderberg skrev:
froderberg
Aktiv medlem
Som kuriosa kan jag berätta att ett stort skolfotoföretag byter alla sina D60 och 10D mot 20D av den enda anledningen att 20D har USB 2.0 High Speed. De fotograferar nämligen direkt uppkopplade mot en laptop in i ett specialprogram och överföringshastigheten har varit ett stort problem.
Joakim A
Aktiv medlem
snysop skrev:
Men Jocke... Redan "tröttnat"?!Ajaj... A2 & Z3-tankarna är lååångt borta.
/Karin & *ist'en som ska ge sig ut på forsfotning nu "mitt-i-natten"...
Haha, tröttnat och tröttnat
// Jocke
snysop
Aktiv medlem
Joakim A skrev:
Haha, tröttnat och tröttnatKan man få något ännu bättre ska man väl ta chansen? Lycka till ikväll! Mejla mig länken sen till sidan igen.. när du lagt upp mer dvs..
// Jocke
Självklart! Endast det bästa är gott nog!
/K
PS Hemsidelänken finns på min profil. Var vid forsen tidigare idag och men vill fota när den är upplyst. Sorry, nu är det slut med OT...