Per Hesselgren
Aktiv medlem
Kenko har en 3X- converter för Nikon. Enligt Cyberphoto fungerar inte autofokus då bilden blir för mörk. Någon som provat på ett objektiv med ljusstyrka 2,0?
Hur blir bilderna?
Hur blir bilderna?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kenko har en 3X- converter för Nikon. Enligt Cyberphoto fungerar inte autofokus då bilden blir för mörk. Någon som provat på ett objektiv med ljusstyrka 2,0?
Hur blir bilderna?
Köp ett bättre objektiv istället, det finns ingen bra genväg till de långa brännvidderna. Jag körde med ett 2x ett tag och det är på gränsen, nästan så det är bättre att digitalzooma. En del objektiv tål f ö inte konvertrar, det blir bara dåligt. Vilket objektiv tänkte du förlänga?
Jag tror (utan att testat) det blir bättre att beskära i efterbehandlingen. Konvertrar förstärker alla optiska egenheter hos ett objektiv och tillför många egna.
Jag tror (utan att testat) det blir bättre att beskära i efterbehandlingen. Konvertrar förstärker alla optiska egenheter hos ett objektiv och tillför många egna.
80-400 är f ö ett objektiv som inte klarar TC så det blir aldrig 800mm.