Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
AF med Sigma 150mm/2.8 + 2x konverter?
- Trådstartare Uttryck
- Start datum
Nome Nescio
Aktiv medlem
längst ner på denna sida:
http://www.sigma-photo.com/lenses/lenses_all_details.asp?id=3283&navigator=5
Står det:
APO Tele-Converter EX (optional)
It is also possible to use this lens with Sigma 1.4x EX and 2x EX APO Tele-Converter. When this lens is used with the 1.4x EX or 2x EX Apo Tele Converters (optional), it becomes a 210mm F4 AF tele-macro lens or a 300mm F5.6 MF tele-macro lens respectively.
http://www.sigma-photo.com/lenses/lenses_all_details.asp?id=3283&navigator=5
Står det:
APO Tele-Converter EX (optional)
It is also possible to use this lens with Sigma 1.4x EX and 2x EX APO Tele-Converter. When this lens is used with the 1.4x EX or 2x EX Apo Tele Converters (optional), it becomes a 210mm F4 AF tele-macro lens or a 300mm F5.6 MF tele-macro lens respectively.
JanOlofHärnström
Aktiv medlem
Verkar konstigt tycker jag. Det "borde" ju fungera med AF på bländare 5,6.
En parentes men ändå: Jag har en Kenko 1,4X pro konverter. Den lurar kameran så att ljustyrkan inte påverkas. AF funger utmärkt med t.ex 70-300mm f;4-5,6 som då blir ett 100-420mm (med bibehållen autofokus)
Det gäller att lusläsa på Sigmas hemsida när man ska välja konverter till olika objektiv.
En parentes men ändå: Jag har en Kenko 1,4X pro konverter. Den lurar kameran så att ljustyrkan inte påverkas. AF funger utmärkt med t.ex 70-300mm f;4-5,6 som då blir ett 100-420mm (med bibehållen autofokus)
Det gäller att lusläsa på Sigmas hemsida när man ska välja konverter till olika objektiv.
Nome Nescio
Aktiv medlem
Lusläser man sigmas konverter tabell så står det att vissa objektiv kan fungera med AF även om de anger MF, men det är inte säkert att AF träffar rätt eller att den skall vara särskillt snabb. Min erfarenhet med att skjuta med långa telen är att AF iallfall tar på fel punkt, man får gå in och peta lite med MF på slutet för att få skärpan där man vill.