Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ai konvertering

Produkter
(logga in för att koppla)

kiwawa

Aktiv medlem
Har kommit över en 50 mm 1,4 (typ K)-74-76.
Finns det nån i Sverige som gör detta?Har för mig att jag läst det i nån tråd men hittar inte det igen.Går det överhuvudtaget?

Inga problem, du kan lätt fila till bländarringen själv. Problemet är bara att räkna ut exakt var klacken som tar tag i pinnen på kamerahuset ska vara, men med lite funderande går det. Har själv konverterat ett antal gamla objektiv.

Lars S skrev:
Inga problem, du kan lätt fila till bländarringen själv. Problemet är bara att räkna ut exakt var klacken som tar tag i pinnen på kamerahuset ska vara, men med lite funderande går det. Har själv konverterat ett antal gamla objektiv.
Som picken i Greta!!.Har iofs inte fått gluggen än.Tror till och med att jag sett en beskrivning på nätet nånstans nu när ni säger det.Snart ska det filas:)

ANNONS
Götaplatsens Foto