Grundidéen är dock fortfarande att få bildkritik och utvecklas. Att man beundras och fotografer utvecklas har vi inte något emot.
Nej, det förstår jag väl att ni inte har men det är skillnad på att ladda upp en bild och vilja få kritik och att ladda upp för att bli beundrad och inte vilja ha (negativ) kritik. Och frågan är väl lite vad KG är ute efter? Om distinktionen görs tydligare blir det kanske lättare att motivera gratis vs kostnad och även att underlätta kommenterandet?
KG! Exakt vad vill du ha och varför? Kan du inte nöja dig med dina tio gratisbilder och successivt flytta över dem till ett webbalbum någon annanstans och hänvisa dit på din profilsida, när du lägger upp nya bilder för kritik? Eller vill du ha fria bilder, när det ändå inte kostar så mycket, enligt David?
Resonemanget om att bli som Google tycker jag är positiv jämförelse. Google verkar ha det jättebra, vara en spännande arbetsplats och som hela tiden uppmuntrar interna utvcklingsprojekt och som många är extremt intressanta och spännande. Dessutom tjänar det bra med pengar och har mest troligt en bra mängd positiva kunder, och förmodligen en bra mängd med negativa kunder. Så det vore klockrent om vi kunde bli lika framgångsrika som Google.
Det var ju inte riktigt det jag tänkte på, men OK: Allt Google gör för mig är gratis. Allt. Gmail (med Imap och 7+ gig utrymme!), Picasa, webbalbum, Office-program, kalender, Google Earth, sökningar, bloggande, etc.
Det vore klockrent om ni kunde bli lika gratis som Google, för att travestera vad du skrev.
Kanske. Men det är väl den enda aspekten ni inte är intresserade av att ta efter. Samtidigt funderar jag av och till på om Google kommer att dominera nätet på ett ohälsosamt sätt och kväva alternativen, lite som Microsoft fast på ett vänligare sätt, och det är jag ju inte ensam om att göra.
Jag avser inte att gå i polemik med dig på allvar, David, och definitivt inte att kritisera er affärsidé. Den värderar ju sig själv utifrån hur många som väljer att bli kund hos er. Se det som lite gratis tankebollande, bara.